اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان:

اعتبارات دولتی برای ساخت کتابخانه محدود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در حال حاضر انجمن خیّران کتابخانه‌ساز در سطح برخی شهرهای استان شکل گرفته است که زمینه رشد و تعالی حوزه کتاب‌خوانی را مهیا می‌کند.

اعتبارات دولتی برای ساخت کتابخانه محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، غلامرضا یاوری پیش‌ازظهر امروز با بیان این مطلب در کمیته دایمی مطالعه مفید شهرضا اظهار داشت: نخستین گام در راستای اعتلای نهضت مطالعه مفید در کشور راه‌اندازی نهضت سوادآموزی بود که در اوایل انقلاب با پیام امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام گرفته در سال 89، بیش از 90 درصد از مردم ایران از سواد خواندن و نوشتن برخوردار هستند که در حال حاضر با سیاست‌های دولت در راستای رفع 10 درصد بی‌سوادی باقی مانده فعالیت می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با تشریح وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان اصفهان گفت: تا سال 88 تعداد 70 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان بودند که این میزان به رقم 210 هزار نفر افزایش یافته است که بیانگر رشد سه برابری تعداد اعضای کتابخانه‌ها در سطح استان است.

وی با اشاره به فعالیت 155 کتابخانه در سطح استان اصفهان در سال 88 گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته این تعداد کتابخانه در حال حاضر به 245 باب کتابخانه افزایش یافته است.

یاوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه انجمن خیران کتابخانه‌ساز در پیشرفت و اعتلای حوزه کتاب در کشور گفت: در حال حاضر باید از ظرفیت بالای خیران کتابخانه‌ساز بهره لازم را برد و انتظار داریم این انجمن در سطح شهرستان شهرضا نیز دایر شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته استان اصفهان با رقمی در حدود 10 میلیارد ریال بیشترین میزان خرید کتاب در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول