اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی:

فعالیت دهیاری‌ها موجب عمران روستاها می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی گفت: راه‌اندازی دهیاری‌ها در سطح روستاها توسعه هر چه بیشتر روستاها را به دنبال دارد.

فعالیت دهیاری‌ها موجب عمران روستاها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیامک سلیمانی بعد از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی دو دهیاری در روستاهای کروگان و بیجگان شهرستان دلیجان اظهار داشت: دهیار رئیس یک روستا محسوب می‌شود و امید می‌رود بتواند با برقراری تعامل بسیار خوب با روستاییان و مسئولان زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر روستاها را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دهیاری می‌تواند تحول شگرفی در فرآیند عمران و توسعه روستایی ایجاد کند خاطر نشان ساخت: دهیاری یک نهاد عمومی غیردولتی است که با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی از جمله ساماندهی زباله‌های روستایی، آسفالت، شن‌ریزی معابر، ساماندهی معابر روستایی، لایروبی انهار، جدول‌گذاری معابر، نامگذاری معابر و... زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر روستا را فراهم سازد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی یکی از وظایف مهم دهیاری‌ها را فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار امور اقتصادی و عمرانی دانست و اظهار کرد:  دهیاری‌ها همچنین می‌توانند با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق زمینه توسعه اشتغال در روستاها را فراهم سازند.

سلیمانی گفت: 601 دهیاری در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون شاهد اقدامات ارزنده آنها در عمران روستایی بوده‌ایم.

فرماندار دلیجان نیز گفت: امروزه یکی از راهبردهای مؤثر در توسعه همه‌جانبه روستاها‏ استفاده از مشارکت و توانمندی‌های مردم ‏به‌ ویژه روستاییان در عمران و توسعه مناطق روستایی است.

احمد آزاد افزود: دهیاران به‌عنوان نهادهای مردمی و محلی که مدیریت روستاها را بر عهده دارند،‏ می‌توانند با سیاست‌گذاری،‏ مدیریت و اجرای برنامه‌های مختلف زمینه‌ساز توسعه و عمران روستاها باشند.

گفتنی است در این مراسم که فرماندار و جمعی از مردم و مسئولان شهرستان دلیجان حضور داشتند دهیاری دو روستای کروگان و بیجگان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول