اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل:

صاحبان صنایع از مدیریت مصرف برق غافل نشوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: مدیریت مصرف برق در نزد صاحبان صنایع مغفول مانده که این امر مشکلاتی را در آینده به وجود می‌آورد.

صاحبان صنایع از مدیریت مصرف برق غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده صبح امروز در نشست تخصصی مدیریت مصرف برق صنایع در اردبیل اظهار داشت: صنایع ما به ویژه در شهرک‌های صنعتی بر پایه برق فعال هستند اما این نباید سبب شود که ما الگوی مصرف را فراموش و از حد استاندارد مصرف خارج شویم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف باید از سوی همگان و به صورت جدی رعایت شود، افزود: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 12 درصد کاهش مصرف داشتیم اما با آغاز سال 91 دوباره مصرف برق افزایش یافت به طوری که در فروردین دو درصد و در اردیبهشت ماه شاهد پنج درصد افزایش مصرف هستیم.

این مسئول از صاحبان صنایع خواست نسبت به مصرف برق هوشیار باشند که در این صورت با همکاری و مدیریت صاحبان صنایع شاهد بازگشت مصرف برق به حد نرمال خواهیم بود و در غیر این صورت در ماه‌های آینده بروز مشکلاتی در زمینه کبود برق دور از انتظار نیست.

علیزاده ایران را پرمصرف‌ترین کشور در بخش برق اعلام کرد و افزود: مصرف برق در ایران دو برابر میزان جهانی است و بر این اساس ایران بین 19 کشور پرمصرف برق دنیا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: مصرف انرژی در کشور ما حتی از کشورهایی نظیر چین، اندونزی و هند نیز بیشتر است و به طور مشخص مصرف بلند مدت برق در ایران شش درصد است که این الگوی مصرف با هیچ یک از الگوهای مصرفی در دنیا مطابقت ندارد.

علیزاده با بیان اینکه بقا، تداوم و شکوفایی کشورها منوط به برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند در مورد منابع انرژی است، افزود: کشورهایی که بازده انرژی پایینی دارند به دلیل افزایش روزافزون هزینه‌های تولید از دور خارج می شوند و از این رو نحوه مدیریت صحیح مصرف در صنایع ضروری به نظر می‌رسد.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه برای تولید برق هزینه‌های کلانی صرف می‌شود، در حوزه‌های مختلف از جمله بخش صنعت به دلیل عدم وجود مدیریت مصرف این انرژی گران به صورت بهینه استفاده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت: به دلیل ارزانی برق طی سالیان گذشته هیچ کس به فکر مدیریت فرایند مصرف نبوده و در حالی که یکی از راه‌های توسعه صنایع مدیریت صحیح مصرف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برق به دلیل پاک بودن، انتقال آسان و قابلیت تبدیل به سایر انرژی‌ها جزو ارزشمندترین و در عین حال گران‌ترین انرژی‌ها محسوب می‌شود ولی با توجه به افزایش جمعیت و توسعه شهرها میزان تقاضای این انرژی افزایش یافته است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول