اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان:

امسال برق 45 روستای گیلان تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان از تامین برق 45 روستای استان در سال جاری خبر داد.

امسال برق 45 روستای گیلان تامین می‌شود

جمشید طالبی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت مصوبات حوزه توزیع برق استان در سفرهای هیئت دولت، اظهار کرد: در دور نخست سفر هیئت دولت به گیلان حدود 15 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود که با پیشرفت فیزیکی 100 درصد، مصوبات این سفر انجام شد.

وی، بزرگ‌ترین دستاورد سفر هیئت دولت را برق‌رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار ذکر کرد و افزود: با کمک دولت و منابع استانی و وزارت نیرو توانستیم به این موفقیت مهم دست یابیم.

این مسئول، مهم‌ترین مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان را برطرف کردن فرسودگی شبکه‌های توزیع برق و تامین برق تک خانوارهای روستایی عنوان کرد و گفت: برای بهبود وضعیت شبکه‌های برق روستایی استان برنامه داریم.

وی، ادامه داد: امسال 3 میلیارد تومان برای بهبود وضعیت شبکه‌های برق و تامین برق تک خانوارهای فاقد برق در روستاهای برق‌دار هزینه می‌کنیم.

طالبی، با اشاره به اینکه سال گذشته 17 روستای گیلان  برق‌دار شدند، بیان کرد: در سال جاری برق 45 روستا با دارا بودن 10 تا 20 خانوار تامین می‌شود.

وی درباره وضعیت کاهش مصرف برق در گیلان بیان کرد: سال گذشته در مصرف برق استان 10 درصد کاهش داشتیم و انتظار می‌رود مردم و اداره‌های دولتی و کارخانه‌ها با اعمال مدیریت مصرف برق نسبت به بهینه‌سازی مصرف برق خود اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را یکی از دلایل کاهش 10 درصدی مصرف برق استان دانست و ابراز کرد: امسال تاکنون حدود 2 درصد اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی، اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود به طور یقین با اعمال مدیریت مصرف برق، کنترل و بهینه مصرف کردن می‌توانیم این مرحله از قانون را به خوبی اجرا کنیم.

طالبی با اشاره به تعداد مشترکان برق گیلان افزود: تا پایان سال 90 حدود یک میلیون و 100 هزار مشترک برق در گیلان بودند ضمن اینکه نصب تمام کنتورهای جدید دیجیتالی است و دیگر کنتورهای قدیمی در کشور تولید نمی‌شود.

وی، با اشاره به انشعاب برق جداگانه در آپارتمان‌ها، یادآور شد: طبق آیین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق و قانون در آپارتمان‌هایی که بخش عمومی از بخش داخلی جدا است، افراد می‌توانند یک انشعاب عمومی نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول