اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ظهر امروز

هیئت تجاری تاجیک خراسان‌شمالی را به مقصد دوشنبه ترک کرد

خبرگزاری فارس: هیئت تجاری تاجیکستان پس از یک هفته حضور در خراسان‌شمالی، این استان را به مقصد دوشنبه ترک کردند.

هیئت تجاری تاجیک خراسان‌شمالی را به مقصد دوشنبه ترک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این هیئت بعد از ظهر امروز در میان بدرقه تجار و مسئولان خراسان‌شمالی این استان را ترک کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه طی دو میز تجاری 108 تفاهم‌نامه قطعی به امضا رسید، تصریح کرد: با تحقق این تفاهم‌نامه‌ها 60 میلیون دلار عاید استان می‌شود.

محمد صمدی افزود: هیئت تجاری تاجیک طی هفت روز حضور در خراسان‌شمالی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های این استان نیز بازدید کردند.

وی  با بیان اینکه طی سال گذشته 500 هزار دلار کالا از خراسان‌شمالی به تاجیکستان صادر شد، گفت: با وجود اشتراکات فرهنگی با تاجیکستان حجم صادرات در حد پایینی قرار داشته از این رو با تحقق این تفاهم‌نامه‌ها سطح روابط تجاری گسترش خواهد یافت.

صمدی سفر هیئت تجاری تاجیکستان به خراسان‌شمالی را به عنوان نخستین سفر به استان عنوان کرد و افزود: تاجیکستان از جمله کشورهای طرف مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی و خراسان‌شمالی است.

وی اظهار کرد: طی سنوات گذشته محصولاتی مثل سیمان، آرد و مواد غذایی به این کشور دوست صادر می‌شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان‌شمالی بازدید هیئت تاجیک از واحدهای تولیدی و صنعتی، تفرجگاه‌های استان را از جمله برنامه‌های این هیئت عنوان کرد و گفت: علاوه بر این اعضای این هیئت در همایش گسترش روابط خراسان‌شمالی با تاجیکستان که با شرکت واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار شد، حضور یافتند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول