اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

توسعه کشاورزی باید با محوریت صادرات باشد

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین با اشاره به اجرای طرح بیوتکنولوژی بر توسعه کشاورزی قزوین با محوریت صادرات تأکید کرد.

توسعه کشاورزی باید با محوریت صادرات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین احمد عجم در جلسه دیدار هیئت سرمایه‌گذاری ایتالیایی در بخش کشاورزی بیان کرد: مزیت‌های استان قزوین در بخش کشاورزی امری مسلم و مورد اذعان همه مسئولان کشوری است که از ظرفیت‌های مطلوبی برای تأمین بخشی از محصولات داخلی و خارجی برخوردار است.

وی در خصوص اجرای طرح بیوتکنولوژی با سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی و ایتالیایی در استان قزوین افزود: طرح بیوتکنولوژی مصوبه ستاد سرمایه‌گذاری استان است که با هدف تولید نهال سالم و اصلاح شده در استان قزوین اجرا می‌شود و نگاه اصلی به این طرح باید با محوریت صادرات باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در بخش کشاورزی باید کارهای زیربنایی صورت بگیرد خاطر نشان کرد: فرهنگ و نگرش مردم نسبت به کشاورزی باید تغییر کند و به کشاورزی به عنوان یک امر ملی و با ارزش نگریسته شود.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین با اجرای این طرح می‌تواند در زمینه تولید نهال و باغداری 10 استان کشور را پوشش دهد بر آغاز هر چه سریع‌تر عملیات این طرح تأکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه بیان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور سالانه باید 70 میلیون نهال هسته‌دار در کشور تولید شود که بدون استفاده از تکنولوژی مدرن دستیابی به این چشم‌انداز امکان‌پذیر نمی‌باشد.

محمدرضا صفری افزود: طرح بیوتکنولوژی در واقع طرح تولید و تکثیر نهال سالم و اصیل گواهی شده با تکنولوژی تولید کشت بافت می‌باشد که با تولید سالانه 12 میلیون اصل نهال در استان قزوین اجرا می‌شود و مورد تأیید و حمایت وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح فرصتی برای توسعه باغداری مدرن در استان قزوین است.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول