اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو ماه نخست سال جاری صورت گرفت

اهدای هزار سند تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

خبرگزاری فارس: بیش از هزار سند تاریخی و قدیمی در دو ماه نخست سال جاری از سوی مردم به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اهدا شد.

اهدای هزار سند تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، این اسناد مربوط به موضوعات مختلف اجتماعی در دهه‌های گذشته است که همگی از ارزش بالایی برخوردارند.

از این اسناد اهدایی بیش از 500 برگ نامه، دست‌خط  و مجله قدیمی توسط خانم گلین صدر، دختر صدرالعلمای یزد و از بانوان نیکوکار این دیار، به این سازمان اهدا شده است.

نسخه‌هایی از روزنامه قدیمی معرفت که در سال 1288 هجری شمسی توسط حاج میرزا ابوالقاسم افتخارالعلما در یزد به رشته تحریر درآمده است و نیز نسخه‌هایی از روزنامه مخبر یزد به سردبیری سیدعلی مدرس در سال 1293 هجری شمسی از جمله اسناد مهم و قدیمی اهدا شده به شمار می‌رود.

همچنین در بین این اسناد، روزنامه ناهید تهران که در سال 1303هجری شمسی چاپ می‌شده و روزنامه‌های پروانه و ناقور منتشره در سال‌های 1289و 1288 هجری شمسی در اصفهان و نیز روزنامه گل آتشی شیراز که در سال 1300 هجری شمسی منتشر می‌شده از جمله اسناد اهدایی این بانوی فرهیخته یزدی است.

اسناد مذکور پس از دریافت، در بخش پیش آرشیو سازمان ارزشیابی شده و پس از طی مراحل ضدعفونی، آفت‌زدایی، طبقه‌بندی، فهرست نویسی و ثبت در نرم‌افزار مربوطه در گنجینه اسناد نگهداری می‌شوند.

این اسناد مهم و تاریخی، چراغ راهی در پژوهش‌ها و تحقیقات محققان خواهد بود.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول