اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پاسداشت شهدای خرمشهر

اسناد هویتی 30 سردار شهید در زنجان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: برای پاسداشت شهدای خرمشهر اسناد هویتی 30 سردار شهید در استان زنجان رونمایی شد.

اسناد هویتی 30 سردار شهید در زنجان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معاون ثبت اسناد حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان زنجان عصر امروز در مراسم رونمایی از اسناد هویتی سرداران شهید استان زنجان اظهار کرد: رونمایی از این اسناد به منظور پاسداشت مقام شهدای خرمشهر و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان صورت می‌گیرد.

علی احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در گنجینه اسناد هویتی استان زنجان اسناد مربوط به نخبگان، فرهنگیان، علما، شهدا به نمایش گذاشته شده است، افزود: بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

وی با اشاره به اینکه در این گنجینه شجره‌نامه امامزادگانی که در ایران و کشورهای منطقه مدفون هستند نیز ارائه شده است، اضافه کرد: گنجینه اسناد هویتی سرداران شهید با همکاری حوزه امام خمینی(ره) گردآوری شده است.

معاون ثبت اسناد حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان زنجان افزود: در گنجینه اسناد هویتی استان زنجان، اسناد هویتی 30 تن از سرداران شهیدی که در طول هشت سال دفاع مقدس در سطوح مختلف فرماندهی حضور داشتند گردآوری شده است.

وی تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند روزهای یکشنبه و ارگان‌ها و سازمان‌ها در تمام روزهای هفته برای بازدید از گنجینه اسناد هویتی استان به اداره ثبت احوال استان مراجعه کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه نخستین شناسنامه صادر شده در استان و تهران نیز در این گنجینه ارائه شده است، اضافه کرد: نخستین شناسنامه در استان مربوط به محمود خان صفوی و همسر وی و نخستین شناسنامه در ایران مربوط به فاطمه ایرانی ثبت شده در تاریخ 1297 است.

وی با اشاره به اینکه به علت کمبود فضا نمی‌توانیم تمام اسناد این سرداران را به نمایش بگذاریم، خاطرنشان کرد: در همین راستا تنها اسناد نخستین سرداران شهید به نمایش درمی‌آید.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول