اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فضلای حوزه علمیه قم:

فرهنگ یادواره شهدا باید به یک بزم و ضیافت معنوی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: یکی از فضلای حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ یادواره شهدا باید به یک بزم و ضیافت معنوی تبدیل شود، یعنی یادواره شهدا باید با مجلس ختم متفاوت باشد.

فرهنگ یادواره شهدا باید به یک بزم و ضیافت معنوی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام احمد پناهیان در یادواره 30 شهید روستای قشلاق و حومه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اظهار داشت: چند سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند که "بیشتر از هر چیزی باید به حقوق شهدا بیندیشیم".

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تنها کسی است که به حق، خون شهدا را پاس‌ داشته، یادشان را زنده نگه داشته و راهشان را ادامه می‌دهد.

یکی از فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: راز ماندگاری خون شهدا در دست‌نوشت‌ها و وصیتنامه‌هایشان مبرهن و آشکار است که آن برافراشتن پرچم لا‌اله‌الا‌الله و تشکیل حکومت امام زمان (عج) در دنیا است.

پناهیان اضافه کرد: اگر بخواهیم به طور حقیقی خون شهدا را پررنگ، با طراوت و با نشاط نشان دهیم باید راهشان را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش امام راحل اگر چه اصلی‌ترین مأموریت دولت اسلامی خدمت به مردم است، ولی باید مراقبت کنند که با توجه به زندگی روزمره حواسشان از آرمان اساسی انقلاب یعنی نجات بشریت گمراه نشود.

این روحانی اضافه کرد: اینکه برخی تئوری جنگ را از دیدگاه امام راحل دفع تجاوز، تمامیت ارضی، تنبیه متجاوز و حفظ نظام جمهوری اسلامی بیان می‌کنند، چندان صحیح نیست، چرا که امام راحل در هفت یا هشت جای صحیفه نور تصریح می‌کنند که ما برای یک انگیزه که آن حاکمیت اسلام و نجات بشریت است با دشمن مبارزه می‌کنیم اگر چه آن تئوری که بیان شد، می‌تواند میوه‌های این درخت (حاکمیت اسلام و نجات بشریت) باشد.

پناهیان تربیت شهدا بدون تشکیل کلاس درس را فتح‌الفتوح امام راحل برشمرد و خاطر ‌نشان کرد: شهدا به واسطه ایمان عمیق‌شان حقیقت حرف امام را از قلبشان می‌شنیدند، می‌پذیرفتند و عمل می‌کردند.

* اتصال به منبع لایزال الهی، ادامه راه شهدا است

پناهیان در ادامه گفت: اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید به منبع لایزال الهی متصل شده و ایمان و معنویت را در خود تقویت کنیم.

وی از بیان اینکه برخی از افراد د‌ر محافل و مجالس در خصوص این فرمایش مقام معظم رهبری که "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست" انتقاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال 1376 در دیدار با خانواده سرداران شهید این فرمایش ظریف و مهم را این‌گونه بیان کردند که گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست چرا که یاد و خاطره وجود دارد ولی زنده نگه داشتن خون شهدا سخت است.

یکی از فضلای حوزه علمیه قم عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "شهدا بهترین الگوی جوانان هستند" واقعیتی انکارناپذیر است در حالی‌ که برخی از مسئولان، آرش که افسانه‌ای بیش نیست را الگو مطرح می‌کنند که جای تأسف است.

پناهیان بیان داشت: غربی‌ها می‌دانند که مقام معظم رهبری همان جایگاه امام راحل را د‌ر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، چرا که نقشه راه را به مردم نشان می‌دهند و مردم با اعتماد آمیخته به اعتقاد پیرو ولایت فقیه هستند که البته درست رصد کردند چون ایمان مردم از دست نرفته است.

وی متذکر شد: در وصیتنامه‌ها و دست‌نوشته‌های شهدا تنها نگذاشتن امام بسیار به چشم می‌خورد که نشأت گرفته از شهدای عاشورا در گفت‌وگوی بین حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه مطرح می‌شود که مسلم به حبیب می‌گوید امام حسین (ع) را تنها نگذارید که بیانگر یکی بودن هدف شهدا با سیدالشهدا (ع) است.

پناهیان اذعان داشت: فرهنگ یادواره شهدا باید به یک بزم و ضیافت معنوی تبدیل شود یعنی یادواره شهدا باید با مجلس ختم متفاوت باشد و همه از آغاز یادواره تا پایان مراسم حضور داشته باشند چرا که شهدا کسانی بودند که برای سعادت جامعه جانشان را فدا کردند، لذا ما منت‌دار هستیم و در این بزم حضوری پررنگ داشته باشیم. 

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول