اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شهرداری قم برگزار می‌شود

اجرای طرح‌ کارت گمشدگان در ایام ارتحال امام

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: دو طرح کارت گمشدگان و ساقیان حرم همزمان با ایام رحلت امام خمینی و قیام 15 خرداد از سوی شهرداری قم اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌ کارت گمشدگان در ایام ارتحال امام

جهانبخش نجف‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم در سخنانی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در ایام ارتحال امام خمینی(ره) و خدمت‌رسانی به زائران کریمه اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: ستادهای ویژه ایام ارتحال امام(ره) در پارک‌سوار شمالی، جنوبی و هسته مرکزی اطراف حرم و جمکران تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کارت گمشدگان از سال‌های گذشته در ایام ویژه سال تصریح کرد: این طرح امسال در قالبی متفاوت برای افراد گمشده و سالمند اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به فاصله یک کیلومتری پارک‌سوارها تا حرم مطهر(س) عنوان داشت: اتوبوس‌های شرکت واحد، زائران و مسافران را پس از پیاده شدن از اتوبوس و مینی‌بوس به حرم مطهر منتقل می‌کنند.

نجف‌‌زاده گفت: با ورود کاروان‌های زائران کارت‌های رنگی که نشان‌دهنده پارک‌سواری است که خودرو در آن پارک شده است ارائه می‌شود.

وی اذعان داشت: این کارت در سه رنگ قرمز، آبی و سبز مشخص شده است که به ترتیب رنگ پارک‌سوار شمالی، پارک‌سوار جنوبی و پارک‌سوار جمکران را نمایش می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه هرکدام از این کارت‌ها نشان می‌دهد که خودروی مورد نظر در کدام پارک‌سوار قرار دارد گفت: در این کارت‌ها شماره راننده اتوبوس نیز درج شده و به مسافران داده می‌شود که متولیان کاروان در ورود به پارک‌سوارها آنها را دریافت می‌کنند.

نجف‌زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای طرح سقایان حرم با مشارکت ادارات، هیئت‌های مذهبی و خیرین استان گفت: با توجه به مکان‌یابی که توسط نقشه‌های مربوط به مسیر لوله‌های آب شیرین صورت گرفته است، با خرید و نصب آب سردکن و اتصال آن به شبکه لوله‌های آب شیرین قرار شده است مشکل کمبود آب شرب زائران برطرف شود.

وی عنوان داشت: این طرح در دو فاز پوشش معابر اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران تا شعاع یک کیلومتری و معابر فرعی اجرایی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به کمک‌های مالی شهروندان قمی اذعان کرد: شهروندان قمی و حتی خارج از قم نیز می‌توانند با کمترین و بالاترین وجه در اجرای این طرح شرکت داشته باشند و در صورت تمایل می‌‌توانند با شماره‌های 137 و 7779796 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول