اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم خبر داد

اعزام کاروان دوچرخه‌سواران قمی به بارگاه ملکوتی امام راحل

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم از اعزام کاروان دوچرخه‌سواران این هیئت به مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب خبر داد.

اعزام کاروان دوچرخه‌سواران قمی به بارگاه ملکوتی امام راحل

احمد صالح پیش از ظهر امروز در حاشیه اعزام دوچرخه‌سواران این هیئت به بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: کاروان اعزامی هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم با ترکیبی متشکل از هفت دوچرخه‌سوار امروز قم را به مقصد تهران و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) ترک کرد.

وی ادامه داد: این کاروان که اعضای آن را دوچرخه‌سواران فعال در هیئت سه‌گانه استان قم تشکیل می‌دادند، پیش از آغاز حرکت فرهنگی ورزشی خود به سمت حرم ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، در بیت تاریخی امام راحل حضور یافتند.

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم افزود: این کاروان برای تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در حالی راهی بارگاه امام راحل شدند که قرار است به محض رسیدن به تهران و بارگاه امام در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کنند.

وی در ادامه از همراهی کاظم برغمدی به عنوان سرپرست کاروان اعزامی هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم به حرم مطهر امام (ره) خبر داد و در ادامه بیان داشت: جایگاه ممتاز بین‌المللی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مرهون اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) است.

صالح با اشاره به مناسبت‌های 14 و 15 خرداد اظهار کرد: قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران در برابر حکومت پهلوی بود که استمرار یاد و خاطره آن به قیام سراسری 1357 و پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

وی تصریح کرد: در واقع این قیام ارزشمند و تاریخی بود که نطفه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به وجود آورد و اگر نهضت و قیام پانزدهم خرداد با آن ابعاد در آن روز به وجود نمی‌آمد جنبش اسلامی مردم ایران سرنوشت دیگری داشت.

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم عنوان داشت: جایگاه ممتاز بین‌المللی و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در جهان امروز مرهون اندیشه‌های ناب امام (ره) و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در اقصی نقاط جهان است.

وی بیان کرد: با گذشت 23 سال از هجران غم‌انگیز معمار کبیر انقلاب اسلامی، ظهور بیداری اسلامی در منطقه و نهضت ضد سرمایه‌داری در بلوک غرب بیانگر تأثیرگذار انقلاب و نفوذ اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) در فراسوی جغرافیای ایران اسلامی است.

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: در حافظه تاریخی ایرانیان پانزده خرداد با چند شاخصه شناخته می‌شود که می‌توان از آنها به‌عنوان بسترها و زمینه‌های قیام نام برد.

صالح در ادامه عنوان کرد: در همین راستا با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که پانزده خرداد را مبدأ انقلاب اسلامی دانسته، گرامیداشت این روز و زنده نگهداشتن راه و هدفی که شهدای گرانقدر انقلاب داشتند نیز ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول