اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس اعلام شد

نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری قرآن فرهنگیان در قم خبر داد.

نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان برگزار می‌شود

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به میزبانی استان قم در نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان اظهار داشت: این دوره از مسابقات با شرکت برگزیدگان از استان‌های مختلف در رشته‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از هر استان هشت نفر در این مسابقات شرکت داشته‌اند که با توجه به چند دوره برگزاری این مسابقه تا مرحله استانی می‌توان گفت شرکت‌کنندگان در این دوره از نخبگان قرآنی فرهنگیان استان‌ها هستند.

مسئول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: این مسابقات در میان خواهران و برادران به صورت مجزا برگزار می‌شود و از هر گروه در نهایت یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شود.

وی ابراز داشت: مسابقات کشوری قرآن فرهنگیان در هفته نخست شهریورماه در مجتمع یاوران مهدی با حضور مسئولان و شخصیت‌های قرآنی برگزار خواهد شد و برنامه‌های متنوع در سه روز برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات تدارک دیده شده است.

خدامحمدی با اشاره به پیشرو بودن استان قم در طراحی و اجرای برنامه‌های قرآنی در آموزش و پرورش اضافه کرد: اداره قرآن و عترت در آموزش و پرورش استان قم چند سال است که مسابقات قرآن فرهنگیان را در سطح استانی برگزار کرده و از فرهنگیان برگزیده در این زمینه تقدیر می‌کند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقات ابراز داشت: این مسابقات در سه رشته حفظ دو جزء از قرآن، حفظ پنج جزء از قرآن و تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

مسئول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: این مسابقه در رشته تفسیر از دو جزء نخست قرآن کریم برگزار خواهد شد که منبع برای این مسابقه کتاب تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم‌شیرازی است.

وی با بیان مراحل اجرای این مسابقات در آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: این مسابقات از آغاز سال در اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم پیگیری و برگزیدگان به مرحله کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول