اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان بهار رخ داد

قطعی برق و خسارت میلیونی به تولیدکننده قارچ

خبرگزاری فارس: در پی قطعی برق در شهر صالح‌آباد بهار یک تولیدکننده قارچ 20 میلیون تومان خسارت دید.

قطعی برق و خسارت میلیونی به تولیدکننده قارچ

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در پی قطع ناگهانی برق در صالح‌آباد شهرستان بهار، خسارت بسیاری به یکی از تولیدکنندگان گلخانه‌ای این شهر وارد آمد.

در پی وقوع این اتفاق، خبرنگار فارس با محمد حیدری مدیرعامل این شرکت به گفت‌و‌گو نشست و کم و کیف ماجرا را از زبان وی جویا شد.

مدیرعامل شرکت قارچ پگاه بهار در این راستا با ابراز نارضایتی از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق شهرستان بهار، اظهار داشت: باید گفت که دل ما از عملکرد عجیب و غریب این شرکت خون است.

محمد حیدری افزود: این شرکت پس از صدور قبض کارکرد یک ماه، فقط 10 روز مهلت پرداخت می‌دهد و در صورت عدم پرداخت، طی موعد مقرر نسبت به قطع برق آن قسمت اقدام می‌کند.

وی گفت: نبود گذشت و مهلت از سوی این اداره بسیار جای تعجب دارد در صورتی که در سایر مناطق، با وجود عدم پرداخت چندین ماه قبض، اقدامی در خصوص قطعی صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت قارچ پگاه بهار ابراز داشت: جالب آنکه قطعی برق در موعد تعیین شده بدون اطلاع قبلی صورت می‌گیرد که همین امر بر شدت مشکلات پیش رو می‌افزاید.

وی با بیان اینکه قطعی چهار، پنج ساعته برق در شهرستان به امر معمولی تبدیل شده است، در ادامه افزود: با وجودی که چندین بار از این شرکت درخواست کرده‌ایم قبل از قطع برق، نسبت به هشداری در این خصوص اقدامی داشته باشند تا حداقل در این راستا چاره‌اندیشی داشته‌ باشیم، هیچ گونه مساعدتی در این زمینه از سوی آنها مشاهده نشده است.

حیدری با اشاره به قطعی برق در روز پنج‌شنبه گذشته و در دو بازه زمانی مختلف گفت: از ساعت 24 پنج‌شنبه برق قطع شد و تا ظهر دیروز این روند ادامه داشته که در نتیجه این کار خسارت سنگینی به محصول قارچ شرکت بنده وارد شده است.

وی با بیان اینکه محصول قارچ نیاز به رطوبت و اکسیژن دارد، اظهار داشت: از زمان قطعی برق حدود پنج تن قارچی که ما روی بار داشته‌ایم، از بین رفته است که چیزی حدود 20 میلیون تومان به ما ضرر وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت قارچ پگاه بهار با بیان اینکه نباید بدون حساب به محصول قارچ شوک وارد شود، افزود: این امر منجر به تغییر حالت در محصول می‌شود.

وی اظهار داشت: تنها در یک موعد خاص و فقط یک بار به صورت حساب شده یک شوک به محصول وارد می‌شود در صورتی که قطع نابهنگام برق، آن هم برای مدت طولانی منجر به وارد شدن شوک عمیق به محصولات شد.

حیدری افزود: مابقی سالن‌های دیگر که زیر کشت هستند نیز آسیب کلی دیده و باید دید در آینده چه اتفاقی برای آن می‌افتد و چقدر افت بار می‌دهد؟ که مقدار محصول زیر کشت حدود 30 تن است.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده از همان روز قطعی برق پیگیر وصل برق حتی برای چند ساعت بودم که با کمال تعجب مأموران این اداره به من گفتند که "خیالت راحت! تا صبح برق وصل نمی‌شود" که البته این قطعی تا ظهر فردای آن روز به طول انجامید.

مدیرعامل شرکت قارچ پگاه بهار افزود: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته تا دیروز ظهر هیچ کس در رابطه با این وضعیت پاسخگو نبود.

وی در ادامه گفت: قبلاً نیز در این مکان به کار مرغداری مشغول بودم که باز هم به دلیل قطعی برق 70 میلیون تومان خسارت دیدم ولی دوندگی‌های بنده که تا استانداری نیز صورت گرفت، هیچ فایده‌ای نداشت.

حیدری از مسئولان ذی‌ربط خواست تا نسبت به رفع این مشکل برنامه‌ریزی داشته باشند.

در ادامه این ماجرا خبرنگار فارس با مدیر برق شهرستان بهار نیز به گفت‌و‌گو نشست تا نظرات وی را نیز جویا شود.

امیر مظاهری در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این اتفاق به دلیل تعمیرات فوق توزیع رخ داده و هیچ ارتباطی نه تنها به شهرستان بهار که به مدیریت برق استان نیز ندارد.

وی گفت: این تعمیرات مربوط به شبکه 20 کیلوولت برق بوده که از سوی امور انتقال برق و زیر نظر برق باختر انجام می‌شده است.

مدیر برق شهرستان بهار در رد صحبت مدیرعامل شرکت قارچ پگاه بهار مبنی بر قطعی معمول برق در شهرستان اظهار داشت: قطعی برق دارای زمان‌بندی است که آن هم در هنگام وقوع حادثه‌ای و یا شرایط خاص و حداکثر به مدت دو ساعت رخ می‌دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: قبل از وقوع قطعی برق نیز اطلاع‌رسانی لازم از طریق صدا و سیما به شهروندان داده می‌شود.

مظاهری در خصوص قطعی برق از سوی این اداره در صورت عدم پرداخت آن در موعد مقرر، ضمن تکذیب این موضوع نیز ابراز داشت: در این صورت ما نباید هیچ‌گونه طلبی از مشترکان خود داشته باشیم در صورتی که چنین نیست.

وی گفت: در حال حاضر مواردی از این دست وجود دارد که برای مثال شهروند این شهرستان با وجود عدم پرداخت چهار دوره قبض برق خود، هنوز از خدمات این شرکت بهره‌مند است.

مدیر برق شهرستان بهار افزود: در هر حال، من و تمام همکاران بنده در این شرکت در پی خدمات‌رسانی مطلوب به مردم هستیم و در صورت وقوع اتفاقاتی چون قطعی برق، تمام تلاش خود را برای رفع آن در اسرع وقت به کار می‌بندیم.

.......................................

گفت‌وگو از مریم شهابی‌باهر

.......................................

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول