اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سما:

تدریس کتاب‌های دینی در مدارس سما دوزبانه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی از تدریس کتاب‌های دینی به دو زبان فارسی و انگلیسی در مدارس سمای کشور خبر داد.

تدریس کتاب‌های دینی در مدارس سما دوزبانه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید مهدی میرشمسی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و مسئولان سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به دو زبانه شدن تدریس کتاب‌های دینی در مدارس سمای کشور اظهار کرد: در گذشته درس‌های علوم، ریاضی و رایانه به دو زبان انگلیسی و فارسی تدریس می‌شد و امروزه تدریس کتب دینی در مدارس به دو زبان از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه این امر موجب می‌شود تا دانش‌آموزان در دوران دبیرستان مهارت بیشتری برای آموزش زبان را فرا بگیرند افزود: امسال همزمان با دیگر مدارس کشور نظام 3-3-6 در مدارس سما اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برای کارهای اجرایی نباید عجله کرد گفت: طرح اجرایی نظام 3-3-6 در کشور طرحی بسیار خوب و جامع است اما هنوز بسترهای لازم برای اجراء این طرح در کشور فراهم نیست و مسئولان نباید برای انجام آن شتاب‌زده عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز فضای آموزشی و نیروی لازم در این راستا موجود نیست تصریح کرد: این طرح باید حداقل یک سال دیگر اجرا می‌شد و یا اینکه برای نخستین بار به صورت آزمایشی و اختیاری در برخی از مدارس به اجرا در می‌آمد.

میرشمسی از ثبت‌نام 140 هزار نفر معلم حق‌التدریسی در بانک اطلاعاتی سما در سال جدید خبر داد و ابراز کرد: هدف از ثبت‌نام معلمان حق‌التدریسی ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت معلمان سما بوده که با این روند اکنون برای هر درس بین 5 تا 10 نیاز مدارس معلم وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به معدل‌های تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و کارشناسی و یا بالاتر برای سال تحصیلی 92-91 برای هر درس معلم حق‌التدریسی جذب می‌شود خاطر نشان کرد:  فراخوان در سایت سما هنوز ادامه دارد و افرادی که برای استخدام نیروی همکار با سازمان سما داوطلب هستند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت مربوطه در بخش‌های مختلف حسابداری، مربی، نگهبانی، و غیره مصاحبه شوند.

رئیس سازمان سما، به رشد و پیشرفت مدارس سما در کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان باید بسترهایی را آماده کنند تا جوانان بتوانند در محیط‌های بهتری آموزش ببینند.

وی با تصریح بر اینکه در مدارس سما از 12 سال پیش به فکر احداث مرکز آموزش زبان در کنار مدرسه بودیم اذعان کرد: تدریس کتب آموزشی به زبان انگلیسی از 5 سال پیش در مدارس سما آغاز شده و به صورت پایه‌ای و اساسی دروس دوره راهنمایی به دو زبان تدریس می‌شوند.

میرشمسی به تجهیز مدارس به ابزارهای لازم و ضروری برای ارتباط با دنیای خارج و رفاه حال دانش‌آموزان کشور تاکید کرد و یادآور شد: توسعه کانون‌های زبان در کشور می‌تواند برطرف‌کننده نیاز علمی کشور برای گسترش ارتباطات باشد.

وی به وجود 600 مدرسه با 55 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 100 آموزشکده فنی و حرفه‌ای با بیش از 100 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی اشاره کرد و متذکر شد: در مدارس سمای کشور 20 هزار دانش‌آموز زیر پوشش آموزش زبان انگلیسی قرار دارند.

سرپرست منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه مذکور حمایت خود را از طرح‌های بین‌المللی سازمان سما به ویژه در منطقه 17 اعلام کرد و گفت: رشد و توسعه مراکز آموزش زبان نه تنها در رشت بلکه باید در بیشتر شهرستان‌های استان توسعه یابد.

محمدحسین سرورالدین، ارتقای سطح کیفی آموزش زبان دانش‌آموزان را یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه دانست و افزود: با توسعه مراکز آموزش زبان در استان و نیز اینترنتی شدن آزمون‌های مربوط به آن می‌توانیم شاهد پیشرفت استان در کشور باشیم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول