اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت ادارات دولتی از نگاه رئیس بازرسی کل کشور

خبرگزاری فارس: پورمحمدی در سفر به تبریز ‌در تازه‌ترین اظهار‌نظر خود انگشت روی نقطه حساس و مبتلا به جامعه ما نهاد. معضلی به نام ناکارآمدی سیستم‌های دولتی! امری که تاکنون کمتر مدیر دولتی آن را قبول کرده است.

وضعیت ادارات دولتی از نگاه رئیس بازرسی کل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، " پورمحمدی " از آن دست مدیران و مسئولانی است که در موضع گیری‌های خود نشان داده که از بیان برخی واقعیات تلخ با کسی تعارف ندارد. ابایی هم ندارد که بیان آن واقعیت‌ها و یا حتی نظرات شخصی ممکن است به کسی بر بخورد یا نه.

موضع‌گیری‌های این عضو شاخص اصولگرایان چه آن زمان که به مدت سه سال در جایگاه وزیر کشور در ترکیب هیئت دولت قرار داشت و چه اکنون که سکان مهم‌ترین رکن بازرسی کشور را در اختیار گرفته گواه این ادعاست. دیدگاه‌های او نسبت به حوادث بعد از انتخابات سال 88 ریاست‌جمهوری، گروه موسوم به انحرافی‌ها و حتی تورم و مسائل اقتصادی نگاهی واقع بینانه است نه توصیفی و سرپوش‌گذاری.

کاری که بسیاری چه آنها که دوست آقای احمدی‌نژاد هستند و چه آنها که دوست ندارند مخالفت‌شان را با برنامه‌ها و دیدگاه‌های رئیس دولت دهم علنی کنند کمتر به این صراحت لهجه متصف هستند.

به جرأت می‌توان گفت که سازمان بازرسی کل کشور در هیچ دوره‌ای از حیات خود همانند امروز تا این اندازه تکاپو و خبرسازی را شاهد نبوده است. که قطعا به تصمیمات، شیوه مدیریت و اظهارنظرهای جسورانه او بر می‌گردد.

چندی پیش پورمحمدی به تبریز آمد. نه تنها مسائل کلان کشوری و استانی مدنظر وی قرار گرفت بلکه برخی مسائل به زعم قبلی‌ها نامربوط و بی‌اهمیت هم از تیررس نقد و بازرسی او در امان نماند. او در تازه‌ترین اظهارنظر خود انگشت روی نقطه حساس و مبتلا به جامعه ما نهاد. معضلی به نام ناکارآمدی سیستم‌های دولتی! امری که تاکنون کمتر مدیر دولتی آن را قبول کرده است.

همان جایی که بیشترین شکایت‌ها و نارضایتی‌های مردمی را باعث شده است. او به صراحت و بی پرده وضعیت ادارات دولتی را نامطلوب توصیف کرده و نارضایتی روزافزون مردم از دستگاه‌های دولتی را شاهد ادعاهای خود آورده است. آیا ادعاها و نظرات "رئیس کل" در حد حرف خواهد ماند یا استارتی خواهد بود برای اصلاح شیوه‌های غلط و بازرسی‌های کارشناسانه‌تر ؟

و یک سوال مهم پورمحمدی بحث ناکارآمدی و نامطلوب بودن سیستم‌های دولتی را چرا در تبریز مطرح کرد؟

او چرا از این معضل دیرین که بسیاری هرگز وجود و ماهیت آن را قبول ندارند در آذربایجان‌شرقی رونمایی کرد؟

آیا رئیس کل از بیان این حرف‌ها در تبریز منظور و هدف خاصی داشت؟!

وضعیت نامطلوب ادارات دولتی!

رئیس بازرسی کل کشور حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه وضعیت ادارات دولتی در کشور مطلوب نیست، افزود: وضعیت ادارات ما متاسفانه آن‌گونه نیست که بگوییم امروزمان نسبت به دیروزمان بهتر است و بگوییم میزان رضایت مردم از ادارات روز به روز بهتر می‌شود!

به هر حال تفسیر و تأویل سخنان اخیر پورمحمدی، اعلام‌نظر کارشناسان و حتی بسیاری از مدیران دستگاه‌های دولتی را طلب می‌کند تا در دفاع از خود و عملکرد زیرمجموعه‌های خود درستی یا ناراستی این ادعا را بر همگان روشن سازند.

.............................

محمد امین خوش‌نیت

.............................

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول