اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر:

فقط 9 بیمارستان بوشهر دستگاه دفع زباله‌های عفونی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: از 15 بیمارستان موجود در استان بوشهر فقط 9 بیمارستان دستگاه اتوکلاو برای دفع زباله‌های عفونی دارند.

فقط 9 بیمارستان بوشهر دستگاه دفع زباله‌های عفونی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سید اصغر مطهری ظهر امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت نحوه دفع زباله‌های عفونی و بیمارستانی باقی بیمارستان‌ها باید هر چه سریع‌تر به این دستگاه‌ها مجهز شوند.

وی افزود: زباله‌های بیمارستانی باید جدا از زباله‌های عادی در منطقه‌ای ویژه دفن شوند و مسئولان بر این امر نظارت بیشتر داشته باشند.

مطهری با اشاره به مشکلات زیست محیطی پسماند در کشور و استان بوشهر ادامه داد: در این زمینه اقداماتی انجام شده اما کافی نبوده و در برخی دستگاه‌ها نیز به این امر بی‌توجهی شده است.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: قانون پسماند قانون بسیار ارزشمندی در این زمینه به شمار می‌رود که اگر به آن توجه شود و اجرای آن با جدیت در دستور کار قرار گیرد بسیاری از معضلات موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس این قانون شهرداری‌های شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، شهرهای ساحلی و حاشیه تالاب‌های داخلی موظف هستند تا پایان سال چهارم برنامه پنجم توسعه پسماندهای خود را با روش‌های نوین و فناوری‌های جدید بازیافت کنند.

مطهری ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، شهرداران شهرهای استان باید از هم‌اکنون برای این امر مهم برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به میزان تولید پسماند در بوشهر گفت: میزان تولید روزانه پسماند در شهرهای بوشهر، چغادک، عالیشهر و خارک به ترتیب 155 تن، 14 تن، 6 تن و 30 تن است.

وی اضافه کرد: نحوه مدیرت پسماند در شهر بوشهر به صورت بازیافت، کمپوست و دفن نسبتا بهداشتی و در شهرهای عالی شهر و چغادک نیز به صورت تلنبار و رهاسازی است.

مطهری افزود: در خارک نیز به صورت بازیافت، تولید کمپوست و انباشت است که به‌ عنوان دفع غیربهداشتی زباله به مرکز معرفی شده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و اقدام به موقع برای ایجاد مکان‌های ویژه دفع زباله این معضل در استان بوشهر هر چه زودتر مرتفع شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول