اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران:

مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور 80 هزار عضو دارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور 80 هزار عضو داخل کشور و خارج از کشور دارد که در امر مدرسه‌سازی یاری‌گر ما هستند.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور 80 هزار عضو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا حافظی صبح امروز در نشست مجامع خیرین سراسر کشور در سرعین اظهار داشت: مدرسه‌سازی از جمله اعمال خیر نیک و ماندگاری است که اهل علم و معرفت با شناخت اهمیت و ارزش‌گذاری آن سعی می‌‌کنند در این عرصه وارد شده و با ساخت مدرسه و تجهیز و نوسازی آن گامی جدی در تعلیم و تربیت نسل آینده بردارند.

وی از مجمع خیرین با عنوان بازوان توانمند دولت در ساخت مدارس و نوسازی آن یاد کرد و گفت: مجمع خیرین با داشتن بیش از 80 هزار عضو داخل کشور و خارج توانسته است صدها مدرسه را تکمیل و راه‌اندازی کند به طوریکه انجمن خیرین مدرسه‌ساز 34 درصد مدارس کشور را با همت و تلاش اعضا عهده‌دار هستند.

رئیس جامعه خیرین کشور خاطر نشان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در سال 77 آغاز به کار کرده یکی از مجامع موفق است که با هدف آشنا کردن افراد جامعه با باقیات الصالحات ترویج فرهنگ از خود گذشتگی مال، به ثمر نشاندن نیات شرعی واقفان و خیرین و کمک مستمر به دولت در مدرسه‌سازی عملکرد مطلوبی داشته است.

حافظی یادآور شد: این مجمع از ابتدای فعالیت خود بیش از یک‌هزار و 299 کلاس درس را در قالب 311 واحد آموزشی احداث کرده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است.

این مسئول بیان داشت: در 550 شهرستان کشور و 31 استان مجمع خیرین داریم و در کشورهای خارجی نیز مجامع خیرین با هدف جلب مشارکت ایرانیان مقیم آن کشورها شکل گرفته و در این عرصه خیرین خارج از کشور نیز حضور دارند.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران به نهادینه شدن فرهنگ نیکوکاری و عمل خیر مدرسه‌سازی بین فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: همه ساله گروه گروه دانش‌آموز و معلم به صورت جمعی به این مجموعه اضافه می‌شوند به طوریکه در استان گلستان 151 هزار دانش آموز خیر با جمع‌آوری مبالغ اندک خود بعد از چند سال زمینه ساخت یک مدرسه با نام جوانان را فراهم کردند.

حافظی ادامه داد: در اسلامشهر تهران 6 هزار دانش آموز و منطقه هفت تهران 32 هزار دانش‌آموز به خیل خیرین مدرسه‌ساز افزوده شدند که امیدواریم در آینده 12 میلیون دانش‌آموز در این جهاد مقدس شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران در پایان سخنان خود اظهار داشت: رقم مشارکت و پرداختی آنها زیاد مهم نیست بلکه آنچه مهم است اینکه دانش‌آموزان و نسل آینده کشور با روحیه ایثار، گذشت و تعاون آشنا می‌شوند به طوریکه این روحیه در سبد هزینه‌ای خانوارها پیاده شده و به یقین انگیزه‌ها را در بین اعضای خانواده مضاعف‌تر می‌کند.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول