اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

بهانه‌های موجود برای گرانی‌ها پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم از گرانی محصولاتی همچون گوشت قرمز رنج می‌برند، گفت: خشکسالی و برخی از چالش‌های موجود نمی‌تواند بهانه‌ای برای کم‌کاری در رسیدگی به گرانی‌های اخیر باشد.

بهانه‌های موجود برای گرانی‌ها پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در دیدار با مدیران جهادکشاورزی استان اظهار کرد: جهادسازندگی یادگار عظیم و ارزنده انقلاب اسلامی بوده و با فرمان حضرت امام راحل در 27 خرداد سال 58 متولد و در بستر انقلاب اسلامی به رشد خود تداوم بخشید و در مدت زمان اندک، منشاء تحولات بنیادین در مناطق روستایی کشور شد.

وی افزود: حرکت جهادگونه و بی‌چشم‌داشت و فی سبیل‌الله از جمله مسائلی بود که توسط عزیزان جهادی به فرهنگ تلاش‌گرانه در جامعه اسلامی اضافه شد و اینک اجر عظیم بسیاری از تلاش‌ها برای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و عشایری کشور، متوجه جهادگران پر تلاش و بی‌ادعایی است که در دوران دفاع مقدس نیز، دین خویش به انقلاب و اسلام را با یاری رزمندگان اسلام به اثبات رسانیده و خویش را سزاوار لقب سنگرسازان بی‌سنگر کردند که توسط امام راحل به آنان عطا و برای همیشه تاریخ جاودانه خواهد بود.

وی دوری از بروکراسی اداری، رشد شخصیت اجتماعی روستائیان شریف و مردمی بودن، تلاش برای رشد کشاورزی کشور و همچنین خلوص و بی‌چشمداشتی را از مهم‌ترین ویژگی‌های جهادسازندگی برشمرد.

امام جمعه تبریز افزود: این عوامل از جمله دلایل رشد سریع جایگاه و پایگاه این نهاد در متن جامعه اسلامی بوده و اکنون نیز بعد از ادغام وزارت‌های کشاورزی و جهادسازندگی، خوشبختانه این روحیه در بدنه این تشکیلات همچنین محفوظ و جهادکشاورزی در رشد و ارتقاء جایگاه بخش کشاورزی در جامعه تلاش خود را گسترده‌تر کرده و در آینده نزدیک شاهد توسعه کامل و پایدار این بخش در کشور اسلامی خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر حفظ روحیه اخلاص و پرهیز از بروکراسی اداری در جهادکشاورزی گفت: در  آذربایجان‌شرقی زمینه کار کشاورزی مهیا است و نباید به ماهیت صنعتی استان اکتفا کرد و منظور رهبر معظم انقلاب از تولید ملی، توسعه کشاورزی در کنار توسعه صنعتی و بلکه بیشتر از آن است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت جهادسازندگی در اوائل انقلاب گفت: جهادسازندگی با همراه کردن نیت الهی در جهادگران خدمات ارزشمندی را برای سازندگی و عمران کشور خصوصاً در روستاها در سال‌های نخست انقلاب انجام داد و توانست چهره روستاها و نقاط محروم در کشور را پس از انقلاب متحول کند.

وی با بیان اینکه کشاورزی مایه آبروی کشور و یک عمل عبادی است و تعابیری که در مورد کشاورزان و جایگاه معنوی آنان در تعالیم اسلامی به‌کار رفته است در مورد دیگر اقشار این تعبیر وجود ندارد، گفت: دامداری و کشاورزی یکی از مشاغل مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت بوده و باید بگوییم کشاورزان، گنج‌های خداوند بر روی زمین هستند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: محصولات کشاورزی و مواد لبنی نیاز اساسی انسان‌ها بوده و بر همین اساس تولید این محصولات جزو ضروریات و سفارشات موکد دین مبین اسلام بوده و از مشاغل ارزشمند دینی و اجتماعی هستند.

وی بابیان اینکه مردم از گرانی محصولاتی همچون گوشت قرمز رنج می‌برند، افزود: خشکسالی و برخی از چالش‌های موجود نمی‌تواند بهانه‌ای برای کم‌کاری در رسیدگی به گرانی‌های اخیر باشد و در این مسیر دولت و مجلس در رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم و مسائل اقتصادی توجه خاص داشته و اقدامات عملی برای مهار تورم و گرانی داشته باشند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول