اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

همدان نیم درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشور را دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان گفت: استان همدان نیم درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشور را دارد که این امر مقیاس بسیار کوچکی است.

همدان نیم درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌حیدر نوری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه توسعه کشور در گرو توسعه و پرداخت به موقع مالیات است، افزود: ارزش افزوده یا تولید ناخالص داخلی استان همدان 1.4 دهم درصد تولید ناخالص کشور است که بدون محاسبه نفت به 1.7 دهم درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: حجم اقتصادی استان همدان زیاد بالا نیست و این امر ویژگی‌ استان‌های غربی کشور است و این قابل مقایسه با استان‌های صنعتی نیست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان بیان داشت: 2.5 درصد جمعیت کشور در استان همدان زندگی می‌کنند، بیش از 27 درصد مالیات از بخش کشاورزی است که از مالیات معاف است و صنعت 11 درصد تولید ناخالص داخلی استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش صنعت همدان نوپاست و معافیتی نیز دارند که نیازمند توجه ویژه است، افزود: استان همدان نیم درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشور را دارد که این امر مقیاس بسیار کوچکی است و در این راستا نیازمند توجه و تعامل بالایی است.

نوری به سهم مالیاتی شرکت‌های حقوقی اشاره کرد و گفت: سهم شرکت‌های حقوقی 28 درصد، شرکت‌های حقوقی بخش عمومی 18 درصد، شرکت‌های حقوقی بخش خصوصی 9 درصد و سهم مشاغل 17 درصد است که سهم مشاغل بسیار اندک است.

مدیرکل جدید امور مالیاتی استان همدان نیز گفت: از اینکه در ادامه خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانم در این استان ارائه خدمت کنم، خوشحالم و امیدوارم که همکاری لازم در این استان صورت گیرد.

محمد خلیفه افزود: استان همدان از نیروی انسانی بسیار قابلی برخوردار است به همین علت برای پیاده‌سازی طرح‌های امور مالیاتی باید درگیر طرح شد چرا که با همکاری همه امور تحقق می‌یابد.

در پایان حسین حقیقی از مدیرکلی امور مالیاتی استان همدان تودیع و محمد خلیفه به سمت مدیرکل امور مالیاتی استان همدان منصوب شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول