اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی:

کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با طرح و برنامه اداره می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد آمارها در حوزه کشاورزی این استان گفت: کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با طرح و برنامه اداره می‌شود.

کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با طرح و برنامه اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گرجی‌پور شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی از عریض‌ترین دستگاه‌های دولتی است که خدمات متعدد و متنوعی را به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی بیش از 859 خدمت متفاوت را به مردم و کشاورزان ارائه می‌دهد، افزود: بدون شک در چنین دستگاهی با این حجم کاری ضعف‌هایی وجود دارد که لازم است این ضعف‌ها تقویت شده و به نقطه قوت تبدیل شوند.

گرجی‌پور عنوان کرد: کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با برنامه و طرح مشخص اداره می‌شود که مصداق این ادعا رشد کمی و کیفی در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به سال 89 به عنوان سال پایه است.

این متولی بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آمار مقایسه‌ای عملکرد این سازمان در سال گذشته با سال‌های قبل و چند ماهه اول سال جاری ادامه داد: در سال 90، 2 هزار و 156 پروژه کوچک و بزرگ در بخش کشاورزی این استان اجرا شده و یا در دست اقدام است.

وی گفت: اعتبار مصوب این تعداد طرح کشاورزی، 46 میلیارد تومان بوده که از این رقم 31 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

گرجی‌پور آمار طرح‌های آبیاری تحت فشار را 600 پروژه عنوان کرد و ابراز داشت: حتی در مقیاس‌های کمتر از نیم هکتار نیز طرح‌های آبیاری تحت فشار را اجرا کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در هر هکتار با اجرای یک سیستم آبیاری تحت فشار توانستیم 6 هزار و 500 متر مکعب آب را صرفه‌جویی کنیم که این اقدام مهمی در این زمینه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان در استان کهگیلویه و بویراحمد، تولید محصولات ارگانیک، توسعه و احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، تولید مرغ و گوشت قرمز، احداث مجتمع‌های دامپروری، پرورش مزارع ماهیان سردآبی و خرید گندم کشاورزان را از دیگر خدمات این سازمان اعلام کرد.

به گزارش فارس، استان کهگیلویه و بویراحمد از معدود استان‌هایی در کشور است که هم آب کافی و هم خاک حاصلخیز برای کشاورزی در همه رشته‌ها و زیرشاخه‌های آن دارد که امید است با نهضت کشاورزی که در کشور راه افتاده، این استان بتواند با مدیریت صحیح، گلیم خود را در این عرصه بالا بکشد تا زمینه عمران و آبادانی و اشتغال خیل عظیم جوانان بیکار فراهم شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول