اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 400 درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی در سال 91

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات ملی تخصیص داده شده به این سازمان در سال گذشته 20 میلیارد تومان بوده است که در سال‌ جاری این اعتبارات به 80 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رشد 400 درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی در سال 91

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری افزون بر یک درصد از مساحت کشور را در اختیار دارد که با وجود این مساحت سهم استان چهارمحال و بختیاری در اجرای پروژه آبیاری تحت فشار 2.2 دهم برابر کشور است.

وی با اشاره به میزان اعتبارات این سازمان، گفت: اعتبارات ملی تخصیص داده شده به این سازمان در سال گذشته 20 میلیارد تومان بوده است که در سال‌ جاری این اعتبارات به 80 میلیارد تومان افزایش یافته است.

نیازی توسعه زیرساخت‌های مجتمع‌های گاوداری در این استان را از جمله سیاست‌های جهاد کشاورزی در سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یک استان دامپرور است توسعه این بخش علاوه بر بهبود کیفیت محصولات گوشتی و لبنیاتی ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را نیز موجب خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری توسعه مجتمع‌های شیلات را از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و افزود: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از منابع آبی به ویژه عبور دو رودخانه پرآب کارون و زاینده‌رود استعداد و ظرفیت بالایی در بخش آبزی‌پروری دارد که با ایجاد مجتمع‌های شیلات می‌توان این بخش را تقویت کرد.

وی نظارت بر تولید را از اهم برنامه‌های پنجم توسعه برشمرد و گفت: توسعه کشاورزی و مکانیزاسیون در تمام بخش‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال 91 محسوب می‎شود.

نیازی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی یکی از اساسی‌ترین بخش‎های جامعه امروز است، گفت: با توجه به محدودیت منابع زیربنایی از یک سوی و افزایش جمعیت کشور از سویی دیگر توجه به بخش کشاورزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 66 هزار بهره‎‌بردار در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته میزان تولیدات کشاورزی این استان در بخش‌های مختلف افزون بر یک میلیون و 200 هزار تن گزارش شده است که از این میزان 57 درصد مربوط به تولیدات بخش زراعی، 15 درصد مربوط به محصولات باغی و 25 درصد نیز مختص بخش دام و طیور است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول