اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی واحد رشت:

ظرفیت سیاسی و اقتصادی ایران در خاورمیانه بالا است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: ایران دارای ظرفیت‌های توسعه سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی در منطقه خاورمیانه است که می‌تواند فرصت‌هایی را برای این کشور فراهم آورد.

ظرفیت سیاسی و اقتصادی ایران در خاورمیانه بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید قصاب‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی جایگاه ژئو اکونومی ایران در منطقه خاورمیانه بزرگ، اظهار کرد: منطقه خاورمیانه که از ساحل آتلانتیک در شمال آفریقا تا کناره‌های باختری آسیای مرکزی امتداد دارد و بین حاشیه‌های جنوبی مدیترانه و سواحل شمال شرقی اقیانوس هند واقع شده، دارای اهمیت راهبردی فوق‌العاده‌ای است.

وی، با اشاره به اهمیت بررسی چشم‌انداز ژئو اکونومی کشورهای خاورمیانه بزرگ ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر سه محور هدف طرح خاورمیانه بزرگ یعنی توسعه سیاسی، اقتصادی و علمی فرهنگی دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند فرصت‌هایی را برای ایران فراهم آورد.

کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی واحد رشت افزود: ایران در زمینه اقتصادی می‌تواند با عضویت در سازمان تجارت جهانی امکان امضای موافقت‌نامه‌های تجاری دوجانبه و چندجانبه را برای خود فراهم آورد و با توجه به موقعیت ژئو اکونومیکی ایران در صورت اجرای طرح با ایجاد منطقه تجارت آزاد خاورمیانه دسترسی به کشورهای بازارهای جدید افزایش یابد.

به گفته وی، گسترش روابط اقتصادی و توسعه زیرساختارها برای اتصال حوزه جنوبی شوروی سابق به بازارهای جهانی می‌تواند اقتصاد ایران را تقویت کند.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول