اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گنبدکاووس:

حفاظت از منابع انرژی راهبرد تولید ملی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: حفاظت از منابع انرژی را باید به عنوان راهبرد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تحقق ببخشیم.

حفاظت از منابع انرژی راهبرد تولید ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورمحمد جعفری عصر دوشنبه در جلسه مدیریت مصرف این شهرستان در فرمانداری با اشاره به اینکه شروع فصل گرما مصرف انرژی برق را در شهرستان افزایش می‌دهد بر فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف برق و انرژی تاکید کرد و اظهار داشت: رویکرد مدیریت مصرف در تابستان بهینه‌سازی مصرف برق است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از تعالیم دینی، اسراف نکردن را از باورهای دینی دانست و تصریح کرد: برای هر یک از ادارات در شهرستان یک مسئول انرژی انتخاب شده که نحوه مصرف انرژی را کنترل می‌کند.

مدیر شرکت توزیع برق گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به افزایش مصرف برق در پی اعمال تعرفه گرمسیری از خرداد تا تیر ماه گفت: به دلایل شرایط اقلیمی شهرستان گنبدکاووس و استان‎های شمالی استفاده از کولرهای گازی سبب افزایش معنادار و چشمگیر مصرف برق در تابستان می‌شود که مصرف انرژی در این مناطق نسبت به مناطق دیگر کشور بسیار بالاتر شده است.    

حجت‎الله اکبری یادآور شد: چند سالی است که منحنی مصرف از غروب و اوایل شب به ساعت 13 تا 17 در شهرستان گنبدکاووس رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای مصرف برق در هر یک از استان‎ها سقفی معین شده که اگر بیش از این سقف برق مصرف شود شهرستان و استان شامل برنامه خاموشی‎ها می‌شود.

حسین رضایی بخشدار گنبدکاووس نیز با اعلام تعامل خوب شرکت برق با بخشداری و شوراهای اسلامی روستا اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در روستاها در 59 کیلوولت برق در بخش مرکزی صرفه‌جویی شده است.  

نبی‎الله آخوندی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش به ویژه به کارگیری دانش‌آموزان به عنوان همیاران انرژی اظهار داشت: در این خصوص بروشورهایی تهیه شده است. 

در این جلسه هر یک از اعضا به بیان راهکارها در خصوص مصرف بهینه انرژی از جمله استفاده از انرژی خورشیدی، استفاده از لامپ‎های کم مصرف و حضور مردم در تفرجگاه‎ها پرداختند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول