اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف نشر و اعتلای فرهنگ غنی قرآن انجام شد

برگزاری دوره تربیت‌مدرسان قرآن کریم در دانشگاه پیام نور شهرکرد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: دانشگاه پیام نور با برگزاری دوره تخصصی علوم قرآن کریم زمینه فراگیری و تربیت دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری تخصصی علوم قرآن را فراهم آورده است.

برگزاری دوره تربیت‌مدرسان قرآن کریم در دانشگاه پیام نور شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد قلمکاریان صبح امروز در دیدار با تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه، اظهار داشت: شکوفایی استعدادهای درخشان نخبگان قرآنی، فراگیری علمی و اصولی قرآن کریم، آموزش رشته‌های مختلف قرآنی مورد نیاز جوانان و نوجوانان و ایجاد بستر مناسب برای رشد و بالندگی اخلاقی هنری در این دوره‌ها دنبال می‌شود.

وی هدف از برگزاری این طرح را نشر و اعتلای فرهنگ غنی قرآن دانست و اذعان داشت: دانشگاه پیام نور با برگزاری دوره تخصصی علوم قرآن کریم زمینه فراگیری و تربیت دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری تخصصی علوم قرآن را فراهم آورده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرکرد به 18 عنوان درسی در طی دوره‌های تربیت مربی فرهنگی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: رموز معاشرت و برخورد با جوانان، اصول تعلیم و تربیت، روانشناسی جوان و خواسته‌های درونی او، مهدی‌شناسی و اصول عقاید از جمله این دروس است.

قلمکاریان به ویژگی فراگیران اشاره و عنوان کرد: اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور، علاقه‌مندی به فراگیری علوم قرآنی و داشتن وضعیت تحصیلی مطلوب از جمله شرایط پذیرش متقاضیان در این دوره‌های آموزشی است.

وی هدف از برپایی این طرح را تربیت مدرس خبره و علاقه‌مند به تدریس قرآن کریم عنوان کرد و افزود: در دوره‌های تربیت مدرس قرآن کریم روان‌خوانی و تجوید تکمیلی، صوت و لحن، مفاهیم و تفسیر آیات موضوعی و روش‌های تعلیم و تربیت و کلاس‌داری قرآنی نیز است.

قلمکاریان گفت: در طرح تشکیل گروه‌های فرهنگی، دانشجویان جدیدالورود با تکمیل فرم عضویت گروه‌های فرهنگی در هنگام ثبت‌نام علاقه‌مندی خود را به عضویت اعلام می‌دارند و در بحث‌های گروهی و فعالیت‌های دانشگاهی تحت قالب گروه‌های فرهنگی شرکت می‌کنند.

قلمکاریان گذراندن 45 واحد درسی را لازمه تربیت مربیان فرهنگی دانست و گفت: این طرح در چهار ترم تحصیلی با هدف تربیت مربیان علاقه‌مند و دلسوز و کاردان فرهنگی برای تشکیل گروه‌های فرهنگی است.

وی به تربیت 80 نفر مربی فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: امسال از بین بیش از 330 متقاضی واجد شرایط اولیه 72 نفر خواهر و از بین برادران 36 نفر با آزمون کتبی و مصاحبه به عنوان منتخبین مربی فرهنگی و همین تعداد برای تربیت مدرس قرآن کریم انتخاب و در دوره‌های تربیتی، فرهنگی و قرآنی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول