اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده مازندران‌شناسی در نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور

هتل کنار دریا نمی‌خواهیم/ زمین صفرآباد ساری را موزه ملی کنید

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده فرهنگی مازندران‌شناسی در نامه‌ای به معاون رئیس جمهور درباره به تعلیق افتادن ساخت موزه در ساری گفت: برایمان هتل در کنار دریا نسازید، ما تاریخ داریم، زمین صفرآباد ساری را موزه ملی کنید.

هتل کنار دریا نمی‌خواهیم/ زمین صفرآباد ساری را موزه ملی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین اسلامی در نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که نسخه‌ای از آن به دفتر خبرگزاری فارس در مازندران رسیده است، از بلاتکلیفی پروژه موزه منطقه‌ای شمال کشور در ساری انتقاد کرد.

اسلامی بیان داشت: زمانی که کلنگ موزه ساری را زدیم، ناگهان دنیا به آخر رسید و میراث، برق، شهرداری و شورای شهر گفتند امکان ندارد که 100 متر کابل فشار قوی را از ارتفاع 10 متری به زیر زمین به عمق دومتری ببریم.

وی در این نامه تاکید کرد: گفتند در زمین صفرآباد در میان بزرگراه ساری به فرح آباد که به شهر چسبیده است موزه ساری ساخته شود، الان می‌گویند شخص آقای موسوی رئیس کل میراث  این طرح را قبول ندارد.

اسلامی تصریح کرد: می‌گویند میراث می‌خواهد، دولت می‌خواهد، دوستان ساری می‌خواهند که برای جوری بار هم که شده در کشور ایران حتی در قرن 21 هم شده، یک مرکز استان بدون موزه هم داشته باشند که خودش یک تماشاخانه است.

وی در این نامه تاکید کرد: اتفاقا در بیش از یکصد سفر استانی آقای رئیس جمهور باز همین کتابخانه مرکزی ساری است که در تمام مصوبات حضور دارد، ولی یک درصد هم پیشرفت نداشت، این هم از کارهای تماشایی این تماشاخانه ساری است.

رئیس کتابخانه و پژوهشکده فرهنگی مازندران‌شناسی یادآور شد: من امروز می‌بینم که مازندران دارد بیچاره شوم‌بختی ساری می‌شود. مازندران دارد چوب ساری را می‌خورد که کم‌روزی است، کم اقبال است، اگر نیست پس این همه نارسایی چیست؟ آقای موسوی که اهل این دیار هستید قول دادید که در اردیبهشت مسئله سربازخانه ساری را در دولت حل می‌کنید، بعد که تهران تشریف بردید و حالا خرداد هم دارد تمام می‌شود پس چه شد؟ باز هم ساری شوربخت و بداقبال نیست؟

اسلامی در خطابه‌ پایانی خود طی نوشتاری به موسوی معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما در ساری موزه بزرگ و منطقه بزرگ نمی‌خواهیم، مازندران به موزه ملی نیاز دارد، موزه ملی دوم باید در مازندران ساخته شود. مازندران شایسته داشتن موزه ملی است، برایمان هتل در کنار دریا نسازند، ما تاریخ داریم، فرهنگ داریم، اینجا مازندران است.

وی اعلام کرد: زمین صفرآباد ساری برای موزه ملی مناسب است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول