اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه میامی عنوان کرد

بازگشت فدائیان اسلام به صحنه سیاست با اوج‌گیری بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه شهرستان میامی گفت: با اوج‏گیری بیداری اسلامی گروه سیاسی فدائیان اسلام دوباره اعلام موجودیت کرده و آرمان‏های ابتدایی فدائیان اسلام در دهه 20 شمسی را پی‌گیری می‏کند.

بازگشت فدائیان اسلام به صحنه سیاست با اوج‌گیری بیداری اسلامی

غلام‏رضا فلاحتی امروز در آستانه سالگرد شهادت چهار تن از اعضای گروه فدائیان اسلام در خصوص این گروه، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در میامی اظهار کرد: فدائیان اسلام یک گروه مبارز شیعه و انقلابی مطرح بودند که توسط عده‏ای جوان پرشور در سال 1320 به رهبری طلبه جوانی به نام "مجتبی نواب‏صفوی" و با هدف برقراری حکومت اسلامی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این گروه یکی از اصلی‏ترین گروه‏های سیاسی مبارز علیه حکومت شاهنشاهی است که برای رسیدن به حکومت اسلامی تلاش بسیاری کردند.

جانشین سپاه شهرستان میامی بیان داشت: آنها کارشان را با ترور چهره‏های سیاسی نظام شاهنشاهی آغاز کردند و پس از ترور ناموفق "حسین علاء"، تعدادی از آنها دستگیر شده و به اعدام محکوم شدند و پس از آن، اعضای باقی مانده گروه بیشتر در نقش حمایتی حاضر شدند به طوری که بسیاری از یاران امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی عضو این گروه بودند.

فلاحتی مهم‏ترین اقدامات و فعالیت‏های این گروه را مبارزه با بدحجابی، اعتراض به تشکیل مجلس مؤسسان، مبارزه علیه بهائیت، مخالفت با جبهه ملی و دکتر مصدق و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تشویق کشورهای عربی مسلمان برای مقابله با اسرائیل عنوان کرد.

وی گفت: شهید نواب‌صفوی برای این کار به کشورهای مصر و فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان سفر کرد و به سخنرانی پرداخت.

جانشین سپاه شهرستان میامی در ادامه با اشاره به عقاید این گروه گفت: تلاش برای نزدیکی و وحدت مسلمانان و از بین بردن تفرقه میان آنها، از اصول راهبردی فدائیان اسلام بود و از این‌رو، حیطه عمل خود را به خارج از کشور گسترش دادند و با گروه اخوان‏المسلمین تعامل و ارتباط برقرار کردند.

فلاحتی افزود: این گروه معتقد بود که ریشه تمام بدبختی‏ها و عقب‏ماندگی‏های جوامع اسلامی، حکومت‏های استکباری آمریکا و اسرائیل و شوروی سابق هستند و اینها باید از بین بروند و مقابله با انحرافات فکری و اجرای احکام اسلامی از دیگر عقاید این گروه بود.

وی با اشاره به بیداری اسلامی جهان عرب و فضای سیاسی حاضر بیان داشت: در برهه کنونی، با اوج‏گیری بیداری اسلامی و فضای غالب سیاسی در کشور، این گروه سیاسی با دبیرکلی "محمدمهدی عبدخدایی" دوباره اعلام موجودیت کرده است.

جانشین سپاه شهرستان میامی افزود: این گروه، آرمان‏های گروه ابتدایی فدائیان اسلام در دهه 20 شمسی را پی‌گیری می‏کند و در عرصه سیاسی نیز فعالیت خواهد کرد.

فلاحتی با اشاره به زندگی‏نامه این چهار شهید گفت: شهیدان محمد بخارایی، محمدصادق امامی، رضا صفارهرندی و نیک‏نژاد افرادی متدین و متعهد بودند که هنگام اعدام، تکبیرگویان و شاکر به سوی خدای خویش پر کشیدند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول