اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم امسال صورت می‌گیرد

آغاز عملیات اجرایی پروژه بلوار مولوی شیراز

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هفت شهرداری شیراز گفت: عملیات اجرایی و تملک پروژه بلوار مولوی این شهر، نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه بلوار مولوی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید معصومی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی و تملک پروژه بلوار مولوی به طول چهار کیلومتر و عرض 65 متر نیمه دوم امسال آغاز می‌شود.

شهردار منطقه هفت شهرداری شیراز افزود: با اجرای پروژه بلوار مولوی که بلوار خلیج‌فارس را به بلوار نصر پیوند می‌دهد، علاوه بر کاهش طول این دو مسیر از بار ترافیکی شهر نیز کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر ساماندهی ورودی‌های شهر شیراز گفت: شهرداری منطقه هفت شیراز در حوزه خود المانی را برای ورودی پل فسا که تلفیقی از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و هنر ایرانی بوده، در نظر گرفته که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

معصومی تصریح کرد: احداث المان‌های شهری مانند ویترینی است که توجه مسافران را به خود جلب می‌کند و نخستین صحنه از ورودی شهر همیشه تاثیرگذار و ماندگار است، بنابراین ورودی‌های شهر شیراز باید ساماندهی شوند.

این مقام مسئول با اشاره به بهسازی بلوار خلیج فارس (محدوده منطقه هفت شیراز) خاطرنشان کرد: 15 میلیارد تومان اعتبار به منظور بهسازی حدود 10 کیلومتر از بلوار خلیج فارس که در محدوده شهرداری منطقه هفت است، اختصاص داده شده که از پل فسا تا بلوار ولایت به صورت کندرو، تندرو و فضای سبز بهسازی می‌شود.

شهردار منطقه هفت شیراز در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در راستای ارتقای سلامت شهروندان تصریح کرد: توسعه ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری ایمن یکی از برنامه‌هایی است که در شهرداری منطقه هفت این شهر آغاز شده و همچنان با افزایش تعداد ایستگاه‌ها ادامه دارد.

وی گفت: ساماندهی نمایشگاه ماشین‌های سنگین نیز از دیگر اقداماتی بوده که در این راستا صورت گرفته و در این منطقه سایت ماشین‌های سنگین راه‌اندازی شده است.

معصومی در ادامه با اشاره به اعتبار عمرانی شهرداری منطقه هفت شیراز در سال جاری اضافه کرد: اعتبار عمرانی شهرداری منطقه هفت در سال جاری 16 میلیارد و 630 میلیون تومان است که 8 میلیارد و 870 میلیون تومان به کارهای جاری و عمرانی و 7 میلیارد و 760میلیون تومان به بحث تملک اختصاص می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روستاهای الحاقی به منطقه هفت و محدوده شهری شیراز خاطرنشان کرد: ساکنان این مناطق را مهاجران و اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه تشکیل می‌دهند و در گذشته خدمات عمرانی قابل توجهی برای حل مشکلات این افراد انجام نشده است، ضمن اینکه خود ساکنان نیز نسبت به پرداخت حق و حقوق شهر تا حدودی بی‌تفاوت هستند.

معصومی اضافه کرد: درآمد شهرداری از پرداخت عوارض مردم تامین می‌شود، از این رو همان‌طور که مردم خواستار ارائه خدمات هستند باید نسبت به پرداخت عوارض و حق و حقوق شهر نیز حساس باشند.

وی با بیان اینکه در گذشته ضوابط شهرسازی در این روستاهای الحاقی رعایت نشده است، اظهار کرد: باید تدابیر خاصی اندیشیده شود تا این مناطق به محیط مناسب شهری تبدیل شوند.

شهردار منطقه هفت شیراز بر انجام فعالیت عمرانی مورد نیاز شامل زیرسازی، آسفالت، بهسازی محیط شهری، ساخت بوستان‌های جدید و ... تأکید کرد و گفت: شهرداری تمام توان خود را در راستای محرومیت‌زدایی به کار می‌برد اما فرمانداری شیراز همان‌طور که در گذشته وعده کرده باید با اختصاص اعتبار، کمک مالی و همکاری با شهرداری، این مناطق را از محرومیت نجات دهد.

معصومی به مشکل بالا بودن آب‌های سطحی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی این مناطق اشاره کرد و افزود: فاز نخست طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در دستور کار شهرداری منطقه هفت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این مناطق با توجه به اینکه اغلب کاربری‌های غیرمسکونی به مسکونی تبدیل شده است، فضای سبز و خدمات کمتری وجود دارد.

این مسئول بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای سبز و خدماتی مورد نیاز نیز در دستور کار شهرداری منطقه است.

شهردار منطقه هفت شیراز ادامه داد: در روستاهای محروم شهرداری منطقه هفت نگاه اقدام مشترک وجود ندارد و ساکنین این محدوده خود را ملزم به پرداخت حق و حقوق نمی‌دانند.

وی از تکمیل پروژه دست‌خضر طی چند ماه آینده خبر داد و بیان کرد: پروژه دست‌خضر که سال‌ها رها شده بود، سرانجام به نتیجه رسید و با تکمیل جا‌به‌جایی تاسیسات برقی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر تصریح کرد: از آنجا که بلوار چمران در شیراز فضایی برای تفریح شهروندان است و مردم از تمام نقاط شهر به آنجا می‌روند، سعی کردیم در شهرداری منطقه هفت فضایی مانند بلوار چمران ایجاد کنیم تا در آن محدوده ازدحام نشود و در این راستا پارک نماز را احداث کردیم که مانند بلوار چمران است.

وی در پایان با بیان اینکه بهسازی سریع شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد از شهروندان خواست تا برای هرگونه ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک از شهرداری استعلام بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول