اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

آموزش 2000 هنرجو صنایع دستی به صورت رایگان در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 2 هزار هنرجوی صنایع دستی در سال جاری زیر پوشش آموزش‌های رایگان قرار می‌گیرند.

آموزش 2000 هنرجو صنایع دستی به صورت رایگان در زنجان

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال جاری امور بازرگانی، احداث بازارچه و شهرک صنایع دستی را در اولویت برنامه‌های سال جاری قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش و حمایت از تولید صنایع دستی از جمله محورهای مورد تاکید معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در سال جاری است، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و همگانی به صورت رایگان از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت می‌گیرد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه ترویج، معرفی و تبلیغات صنایع دستی نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری محسوب می‌شود، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته رشته‌های اصیل و بومی که در حال فراموشی است نیز احیا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان زنجان از چند شاخصه و جنبه مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: باید در زمینه این هنرها و صنایع‌دستی اصیل سرمایه‌گذاری شود.

حسنی با تاکید بر اینکه در حال حاضر استفاده از صنایع دستی در سبد کالای مصرفی مردم رنگ باخته است، تصریح کرد: متاسفانه مردم به کالاهای ماشینی روی آورده‌اند و صنایع دستی جنبه کالای لوکس پیدا کرده است.

وی به اهمیت تعامل صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی با معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اشاره کرد و افزود: حمایت از صنعتگران در تحقق شعار سال نقش بسیار زیادی دارد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه شعار "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" یک شعار ملموسی است که مصداق آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها در زمینه صنایع دستی به بیانات مقام معظم رهبری توجه ویژه شده است، اظهار داشت: حضور در جلسات ستاد استانی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و برنامه‌ریزی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گامی موثر برای تحقق شعار سال جاری در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول