اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس:

رونق اقتصادی صنایع‌دستی نیازمند ایجاد زمینه‌های مناسب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: همه‌گیر شدن و توسعه بیش‌ از پیش صنایع‌دستی در استان نیازمند ایجاد ساز و کارهای مناسبی است تا از ظرفیت‌ها و ارزش افزوده بالقوه این بخش در اقتصاد کشور استفاده شود.

رونق اقتصادی صنایع‌دستی نیازمند ایجاد زمینه‌های مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی بعد‌از‌ظهر امروز در جمع هنرمندان صنایع‌دستی در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم فرصت خوبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای آذربایجان‌شرقی به‌ویژه توانمندی‌های رشته‌های متنوع صنایع‌دستی است.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند زمینه خوبی برای معرفی و در نتیجه فعال شدن رشته‌های گوناگون و کمتر مطرح شده آذربایجان‌شرقی در منطقه باشد.

رحمانی، آذربایجان‌شرقی و به‌ویژه تبریز را در بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی سرآمد خواند و گفت: این استان دارای استعدادهای خاصی است که باید از آنها به بهترین شکل در راستای تحقق شعار ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی صنعتی سهل‌الوصول برای اشتغالزایی است، تصریح کرد: مزیت این صنعت این است که بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی در تمام خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک قابلیت اجرا و تولید دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: صنایع‌دستی به‌خوبی می‌تواند در رده مشاغل خانگی هم قرار بگیرد به‌طوری که تمام اقشار و به‌ویژه بانوان هم به‌صورت پاره‌وقت بتوانند این محصولات هنری و دستی را تولید کنند.

رحمانی تاکید کرد: اما این همه‌گیر شدن و توسعه بیش از پیش صنایع‌دستی در استان نیازمند ایجاد ساز و کارهای مناسبی است تا از ظرفیت‌ها و ارزش افزوده بالقوه این بخش در اقتصاد کشور و استان استفاده شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی اسکو به‌عنوان یکی از مصوبات مهم سفر هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: با سرعت بخشیدن به روند ساخت این شهرک و عملیاتی کردن مصوبه هیئت دولت، می‌توانیم به‌زودی شاهد تحقق بخشی از انتظارات حوزه صنایع‌دستی در استان باشیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم خاطرنشان کرد: جاده ابریشم با توجه به قدمت تاریخی و تجاری تبریز و نقش این شهر و استان به‌عنوان منطقه‌ای حیاتی در داد و ستد و توزیع کالا بین شرق و غرب، از جهات مختلف قابل توجه است.

رحمانی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: لازم است متناسب با شرایط روز، نقش آذربایجان‌شرقی را با استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ای مانند صنایع‌دستی به‌عنوان فرصتی جدید، در این ارتباطات بین‌المللی احیا کرد.

وی ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی استان برای برگزاری چنین نمایشگاهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنایع‌دستی از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تعاملات و اشتغالزایی تاثیرات عمده‌ای بر روی مردم دارد، برپایی نمایشگاهی بین‌المللی از این محصولات می‌تواند زمینه‌ساز ارتباطات و مبادلات بیش از پیش ایران و آذربایجان‌شرقی با کشورهای خارجی شده و به تثبیت نقش تبریز در شاهراه حیاتی جاده ابریشم کمک‌های شایانی کند.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی جاده ابریشم با حضور هنرمندان و محصولات هنری هفت کشور خارجی و استان‌های سراسر کشور اول تا پنجم تیرماه سال‌جاری در محل سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول