اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک:

مرگ و میر ناشی از تب کریمه‌کنگو 9 تا 50 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری تب کریمه‌کنگو حدود 9 تا 50 درصد است.

مرگ و میر ناشی از تب کریمه‌کنگو 9 تا 50 درصد است

مجید اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: در کشور ما شایع‌ترین راه انتقال بیماری تب کریمه‌کنگو ذبح دام‌های آلوده و تماس با لاشه دام، خون و احشا پس از ذبح است.

وی افزود: تعداد زیادی از حیوانات اهلی و وحشی مثل گاو، گوسفند، بز، شتر مرغ، خرگوش و ... میزبان تکثیرکننده ویروس و کنه‌های سخت به ویژه جنس هیالوما هم مخزن و هم ناقل ویروس هستند و می‌توانند ویروس را به نوزادان خود منتقل کنند.

اسدی عدم رعایت بهداشت فردی در کشتارگاه و کشتار غیر بهداشتی و قاچاق دام را یکی از مخاطرات جدی انتقال بیماری به انسان به ویژه سلاخان و کارکنان کشتارگاه‌های دام دانست و بیان داشت: انتقال انسان به انسان از طریق تماس با خون و ترشحات بیمار و نیز وسایل آلوده بیمار امکان‌پذیر است.

وی در زمینه علائم این بیماری در انسان گفت: آغاز ناگهانی همراه با سردرد، تب بالا، کمردرد، درد مفاصل، دل درد، قرمزی صورت و چشم، خونریزی نقطه‌ای کام و لثه و با پیشرفت بیماری خونریزی‌های گسترده زیر جلدی، دستگاه گوارش، خون دماغ شدید و خونریزی‌های غیر قابل کنترل در محل تزریق از روز چهارم آغاز تا حدود دو هفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک مرگ و میر ناشی از این بیماری را حدود 9 تا 50 درصد اعلام و با اشاره به علائم بیماری در دام عنوان کرد: بیماری در دام علامت واضحی نداشته و معمولا با یک تب نامشخص همراه است.

اسدی تصریح کرد: جلوگیری از نقل و انتقال و کشتار دام‌های قاچاق با اقدامات قرنطینه‌ای و نظارتی دامپزشکی، مبارزه با انگل‌های خارجی دام از طریق سمپاشی، حمام ضد کنه، بهسازی اماکن دامی و رعایت نکات ایمنی هنگام حمل و نقل و کشتار دام ضروری است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول