اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

اختصاص 3.5 میلیارد اعتبار به کشتارگاه صنعتی نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به کشتارگاه صنعتی نهبندان خبر داد.

اختصاص 3.5 میلیارد اعتبار به کشتارگاه صنعتی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی بعدازظهر امروز در جمع جهادگران جهاد کشاورزی نهبندان اظهار کرد: کشاورزان و دامداران در حقیقت نقش مؤثر و مهمی را در راستای تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پایه و اساس کار اقتصادی در کشور بخش کشاورزی و تولیدات این بخش و چرخش صنایع تبدیلی به این مهم وابسته است، تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی در واقع به معنای تأمین نیازهای جامعه شهری و بقای زندگی انسان است.

فرماندار نهبندان ضمن تأکید بر اینکه تولیدات کشاورزی علاوه بر خودکفایی و اشتغال‌زایی در کشور سبب حفظ سلامت افراد جامعه می‌شود، ادامه داد: حمایت از کشاورزان، دامداران و تولیدات این بخش خود زمینه تشویق و ترغیب آن‌ها برای تولیدات بیشتر و با کیفیت را فراهم می‌آورد.

شرافتی کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان را بستری مناسب برای افزایش اشتغال و رشد میزان تولیدات کشاورزی و دامپروری در منطقه دانست و اظهار کرد: این کارگروه به همین منظور مورد توجه دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نهبندان در زمینه کشاورزی و دامپروری دارای استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه و مستعدی است، یادآور شد: دشت‌های خوب با خاک و آب کافی خود بستری مهم و مناسب برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان و تولید اشتغال است و باید زیرساخت‌های مورد نیاز این بخش در دشت‌ها و محل‌های مستعد کشاورزی و دامداری فراهم شود.

فرماندار نهبندان گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند‌ ساله در این منطقه می‌توان از گونه‌های گیاهی و دامی استفاده کرد که مقاومت و استقامت آن‌ها در برابر کم‌آبی و گرما زیاد است و از این طریق روند کشاورزی و دامداری را در شهرستان سرعت بخشید.

شرافتی با بیان اینکه طوفان‌های 120 روزه نهبندان برخی اوقات سبب خساراتی در بخش کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: از این مهم می‌توان به عنوان تأمین انرژی برق و ایجاد بادشکن به منظور تأمین آب از منابع زیرزمینی برای دام‌های سبک و سنگین استفاده کرد.

وی میزان اعتبارات اختصاص داده شده به بخش کشاورزی نهبندان در سال جاری را رقمی حدود 7 میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: در سال جاری مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای کشتارگاه صنعتی شهرستان اختصاص یافته است.

فرماندار نهبندان بر پیگیری مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان و رفع آن‌ها تأکید کرد و افزود: امروزه جهادگران و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی باید افتخار کنند که از قشری حمایت می‌کنند که سیره و منش اولیای خداوند یعنی پیامبر و حضرت علی (ع) را پیشه کردند.

شرافتی ادامه داد: بهسازی و احیای قنوات، روش‌های نوین آبیاری و تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی جزو برنامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که می‌تواند در مصرف بهینه آب و خاک و کمرنگ کردن مشکلات کمبود آب در شهرستان مؤثر واقع شود.

وی یکی از راه‌های اساسی و مهم توسعه بخش کشاورزی و دامداری را جایگزینی شیوه‌های نوین این بخش به جای شیوه‌های سنتی و قدیمی عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های توسعه بخش کشاورزی در نهبندان فراهم شده است و برخی از طرح‌های اجرا شده نیازمند زمان بوده تا خروجی و ثمره خود را نشان دهند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول