اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران خبر داد

احداث ایستگاه تحقیقات ماهیان خاویاری در چابکسر

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: پروژه بسیار بزرگ احداث ایستگاه تحقیقاتی ماهیان خاویاری با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در چابکسر در دست اجرا است.

احداث ایستگاه تحقیقات ماهیان خاویاری در چابکسر

عباس‌علی مطلبی امروز در حاشیه نخستین برداشت ماهی قزل‌آلا در طرح پرورش ماهی در قفس در منطقه جفرود حسن‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت پایداری تولید ماهیان خاویاری را یکی از برنامه‌های مهم موسسه مذکور عنوان کرد.

وی، با اشاره به اینکه ذخایر ژنتیکی ارزشمند ماهیان خاویاری باید برای نسل‌های آینده حفظ شود، تصریح کرد: ایران دارای ذخایر ژنتیکی ارزشمند ماهیان خاویاری است و وظیفه داریم آن را حفظ کرده و از منقرض شدن آنها جلوگیری کنیم.

این مسئول، با بیان اینکه بحث احیای ذخایر ژنتیکی یکی از رویکردهایی بوده که دنیا امروز به آن پرداخته است، تصریح کرد: سازمان خوار و بار کشاورزی جهان بحث ذخایر ژنتیکی انواع گونه‌های نباتی، حیوانی و آبزیان را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی، از اجرای پروژه بزرگ بانک ژن گونه‌های زنده ماهیان خاویاری در منطقه چابکسر خبر داد و ابراز کرد: پروژه بسیار بزرگ احداث ایستگاه تحقیقاتی ماهیان خاویاری در چابکسر در دست اجرا است.

مطلبی، هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر 3 میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد و یادآور شد: در کنار ایجاد این ایستگاه برنامه‌های ارزشمند و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف ژنتیک ماهیان خاویاری، بهداشت، بیماری‌های ماهیان خاویاری و... در دستور کار است.

وی، خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت ماهیان خاویاری، طرح جامع برنامه راهبردی محولی برای احیای ماهیان خاویاری با نگاه به افق 1404 ترسیم شده که در قالب برنامه پنجم و برنامه 5 سال بعد، پیگیری و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول