اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

معلمان برای تولید محتوای آموزش الکترونیک تلاش کنند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس گفت: در این عرصه تولید محتوای آموزش الکترونیک از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

معلمان برای تولید محتوای آموزش الکترونیک تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اکبر حیدری ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان تجارب تربیتی در کانون فرهنگی ورزشی مریم اظهار داشت: برنامه‌های تحول در آموزش و پرورش در استان قم با قوت خوبی در حال پیگیری است و در این راه مدیران و دبیران نقش بی‌بدیلی دارند.

وی با اشاره به اینکه اخبار مرتبط با سند تحول در قالب دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها به اطلاع فرهنگیان می‌رسد ابراز داشت: اجرای طرح 3-3-6 در همین راستا پیگیری شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: سند تحول آموزش و پرورش یک طرح کلی است که برای اجرای آن به دستورالعمل‌ها و طرح‌های ریزتر و قابل اجرا نیاز دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای تحقق این سند در آموزش و پرورش استان قم اجرا شده است، فراخوان‌های تجارب آموزشی در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل تربیتی است.

حیدری گفت: دبیران و معلمان مدارس در کنار مسائل آموزشی، رویکردهای تربیتی را باید در برنامه‌ریزی خود وارد کنند.

وی با بیان اینکه نباید این برداشت صورت بگیرد که معلم تنها مسئولیت آموزشی در قبال دانش‌آموز دارد اضافه کرد: مسائل تربیتی اهمیت فوق‌العاده‌ای در کلاس درس دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: نقش تربیتی که معلم در کنار تدریس خود برای دانش‌آموز ایفا می‌کند، تاثیری بسیار بیشتر از فوق برنامه‌های تربیتی برای دانش‌آموز دارد.

وی با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش استان قم برای اجرای طرح 3-3-6 ادامه داد: معلمان باید در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در دوره راهنمایی تلاش کنند چرا که در سیستم جدید آموزش و پرورش دانش‌آموزان مردودی راه سخت‌تری در پیش خواهند داشت.

حیدری با اشاره به ضرورت اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده هیچ مدرسه یک نوبته‌ای نباید برای پنجشنبه‌ها برنامه درسی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته مدارس دو نوبته مجبور به داشتن برنامه در پنجشنبه هستند و این موضوع در فرآیند یاددهی و یادگیری آنان تاثیرگذار خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان قم افزود: این کاستی‌ها سبب شده نتوانیم طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها را کامل اجرا کنیم و البته این موضوع بر معیارهای کیفیت آموزشی تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به مسئله استفاده از فناوری‌های نوین در مقوله آموزش و پرورش ابراز داشت: در این عرصه موضوع محتوای آموزشی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

حیدری گفت: بالا بردن کیفیت آموزش با استفاده از فناوری‌های الکترونیک نیاز به تولید محتوای مناسب دارد که بخشی از این محتوا از سوی آموزش و پرورش تامین می‌شود اما دبیران نیز در این زمینه باید تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعطیلات تابستان زمان مناسبی است تا دبیران برنامه‌های آموزشی خود را در این مدت تنظیم کرده و طرح‌های خود را برای ارائه به دانش‌آموزان آماده کنند. 

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول