اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ایمنی‌سازی در ساختمان‌ها

استانداردسازی آسانسورها در کهگیلویه و بویراحمد جدی تلقی شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون ساختمان‌هایی با طبقات زیاد در شهر یاسوج و دیگر نقاط استان در حال ساخت است که اهمیت پرداختن به کیفیت آسانسورها را دوچندان می‌کند.

استانداردسازی آسانسورها در کهگیلویه و بویراحمد جدی تلقی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش امیدی‌پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جذب به موقع اعتبارات با توجه به نزدیک‌ شدن به اتمام مهلت جذب اعتبارات از مهم‌ترین مسائلی است که باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن اهتمام ورزند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جلسات جذب اعتبارات را به صورت هفتگی برگزار می‌کنیم، افزود: به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که همه اعتبارات در همه دستگاه‌ها و بخش‌ها جذب شود.

وی گفت: کیفیت‌بخشی به پروژه‌ها در این استان از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شورای فنی است که در همین راستا لازم است نسبت به استفاده از مصالح با کیفیت و مناسب در ساخت و سازها اقدام شود.

وی با ابراز خوشحالی از فعال شدن و ورود تخصصی کمیته‌ها و کارگروه‌های زیرمجموعه شورای فنی بیان کرد: کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی با ورود به موضوع استاندارد سازی آسانسورها استارت خوبی را در این زمینه زده که امید است روند کارها به همین شکل ادامه پیدا کند.

امیدی‌پور ادامه داد: اکنون ساختمان‌هایی با طبقات زیاد در شهر یاسوج و دیگر نقاط استان در حال ساخت است که اهمیت پرداختن به کیفیت آسانسورها را دوچندان می‌کند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت کار کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی، ابراز داشت: در گذشته توجه کمتری به به برخی مسائل فنی در ساختمان‌ها می‌شد ولی هم‌اکنون روند خوبی آغاز شده که امید است خروجی این اقدامات ملموس‌تر شود.

این مسئول با بیان اینکه گزارشی که از چند واحد مسکن مهر در مورد وضعیت آسانسور و برخی مسائل فنی ارائه شد، متاسفانه گزارش خوبی نبود، گفت: نظام مهندسی و اداره‌کل راه و شهرسازی به‌گونه‌ای عمل کنند که کارها در ساخت و ساز مسکن مهر و سایر ساختمان‌ها به شرکت‌های واجدالشرایط واگذار شود تا ساخت و سازها بر اساس قوانین ملی ساختمان صورت گیرد.

مسئول دبیرخانه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست به برخی موارد اختلافی میان کارفرمایان و پیمانکاران اشاره کرد و گفت: برخی از این دست اختلافات مشکلاتی را برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده که باید راه‌حلی مناسب برای آن پیدا کرد.

سهراب بنام ادامه داد: پیمانکارانی وجود دارند که بنا به توافقات با اداره مربوطه، پروژه‌ای را شروع کردند ولی به دلیل اینکه شیفت‌های آزمایشگاهی آنان قبل از عقد قرارداد بوده و پیمانکار زودتر از قرارداد بنا به دلایل موجه کار خود را شروع کرده، اکنون با مشکل پرداخت مطالبات خود مواجه هستند.

وی بیان کرد: کمیته پیمان به نتیجه مشخصی برای حل این مشکل نرسیده و با توجه به اینکه اکنون نیز پیمانکار کار را انجام داده و مشکل قانونی نیز در اجرا نبوده باید تدابیری اندیشیده شود که در سیستم مالی، این پیمانکاران به مشکل برنخورند.

به گزارش فارس، برای رفع این مشکل برخی پیمانکاران، از سوی معاون عمرانی دستور داده شد تا بلافاصله جلسه‌ای با حضور مدیر دستگاه، ذیحساب و پیمانکار برگزار شده و راه‌حلی برای این مشکل پیدا شود.

حاشیه

غیبت برخی ادارات و نهادها از جمله شهرداری یاسوج و بخش راه اداره‌کل راه و شهرسازی موجب طرح نشدن برخی دستور کارهای شورای فنی و موکول شدن آن‌ها به طرح در نشستی با حضور این دستگاه‌ها شد.

انتهای پیام/ی10/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول