اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محکومیت حرکات تروریستی در عراق

لاریجانی: کشورهای مرتجع در مسیر دموکراتیزه شدن عراق سنگ‌اندازی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورهای مرتجع در منطقه هستند که هراس دارند کشورهای عربی دموکراتیک شوند و از ابتدا در مسیر دموکراتیزه شدن عراق سنگ‌اندازی می‌کردند.

لاریجانی: کشورهای مرتجع در مسیر دموکراتیزه شدن عراق سنگ‌اندازی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در حاشیه دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ترورهای اخیر در کشور عراق اظهار کرد: وقوع این ترورها جای تأسف دارد و حوادث اخیر کشور عراق بسیار دردناک است.

وی اضافه کرد: در ایامی که زائران به سمت کاظمین حرکت می‌کنند شاهد انجام رفتارهای خشن در مسیر حرکت زائران هستیم و تا جایی که ما اطلاع داریم پشت صحنه این کارهای تروریستی، سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر هستند که نمی‌خواهند عراق به کشوری آزاد تبدیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته برخی کشورهای مرتجع در منطقه هستند که هراس دارند کشورهای عربی دموکراتیک شوند و از ابتدا در مسیر دموکراتیزه شدن عراق سنگ‌اندازی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه رد پای برخی کشورهای غربی و صهیونیست‌ها نیز در این حملات به چشم می‌خورد گفت: برخی از این گروه‌های تندرو نام حرکت جهادی بر فعالیت‌های خود می‌نهند، اما آیا ریختن خون مسلمانان جهاد است؟

لاریجانی با اشاره به اینکه مدتی است که عالم اسلام گرفتار این جریانات تندرو شده و پشت پرده این جریانات نیز مشخص است افزود: خانم بوتو گفته بود که یک ضلع چنین حرکت‌هایی آمریکا و انگلیس، ضلع دیگر، برخی کشورهای منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه در 15 سال اخیر کشورهای اسلامی دچار پدیده حرکت‌های تندرو تروریستی شده‌اند، خطاب به این گروه‌ها اظهار کرد: اگر خیلی اهل مبارزه و حرکت جهادی هستید یک بار در کشور فلسطین که مردم گرفتار ظلم هستند مبارزه کنید؟ تاکنون ندیده‌ایم که این گروه‌ها در برابر اسرائیل حرکت جهادی داشته باشند و فقط به جان مسلمانان افتاده‌اند.

لاریجانی با اشاره به اینکه پس از صدام دائما این گروه‌ها مردم را به کشتن داده‌اند اضافه کرد: البته این مسئله موجب می‌شود که مردم عراق هوشیار شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تروریستی در پاکستان اظهار کرد: اگر این کشورهای اسلامی می‌خواهند حیثیت اسلامی خود را حفظ کنند باید با این جریانات مقابله کنند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه دولت عراق باید با این حرکت‌ها برخورد جدی داشته باشد اضافه کرد: از سویی عده‌ای با بدسلیقگی، چالش‌های سیاسی در عراق به وجود آورده و از سوی دیگر این گروه‌های بدخیم مردم را به خاک و خون می‌کشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 گفت: تا اینجا مذاکرات محصول مهمی نداشته است و در روسیه ظاهرا به دبیر شورای امنیت قول داده شده است که وارد موضوعات اصلی شوند و امیدواریم 1+5 از فرصت زمانی استفاده کرده و اقدامات عملی انجام دهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول