اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان تاکید کرد

پیگیری صدور مجوز صادرات به عراق از طریق فرودگاه سنندج

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بر پیگیری صدور مجوز صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق از طریق فرودگاه سنندج تاکید کرد.

پیگیری صدور مجوز صادرات به عراق از طریق فرودگاه سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهای در نشست مدیرعامل بانک توسعه صادرات با صادرکنندگان کردستان در سنندج، اظهار کرد: استان کردستان در بین سال‌های 85 تا 91 با عنایت ویژه دولت‌های نهم و دهم تحول اساسی را در بخش صادرات و مبادلات تجاری با کشورهای خارجی از جمله عراق داشته است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری از 250 میلیون دلار در سال 85 به 5 میلیارد و 500 میلیون دلار و میزان صادرات از 100 میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار در پایان سال 90 رسیده است.

ازهاری به دو بازارچه و دو مرز رسمی فعال در استان اشاره کرد و گفت: با افزایش این میزان صادرات به بیش از یک میلیارد دلار، شاهد تحولی عظیم و اساسی در توسعه صادرات بوده‌ایم.

به گفته وی، در راستای توسعه روابط اقتصادی در طول سه سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با اقلیم کردستان عراق منعقد شده که در این راستا سه استاندار شهرهای اقلیم کردستان عراق و سه استاندار استان‌های غرب کشور این تفاهم‌نامه‌ها را به منظور توسعه صادرات در راستای روان‌سازی بحث صادرات منعقد کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان افزود: جلسات مستمری در کارگروه‌های مختلف با تجار و بازرگانان در راستای برطرف شدن مشکلات سر راه اجرای تفاهم‌نامه‌ها برگزار می‌شود.

وی به بحث استاندارد کالاهای صادراتی به عراق اشاره کرد و گفت: در بحث استاندارد طرف عراقی هر روز بهانه‌ای می گیرد و براساس استانداردهای یک شرکت فرانسوی عمل می‌کند که ما از آنها خواسته‌ایم با معرفی شرکت دیگر و یا تطبیق شرایط خود با استاندارد ایران عمل کند.

ازهای یکی از مشکلات سر راه توسعه تجارت را عدم امکان حمل یکسری کالا به عراق عنوان کرد و گفت: حمل یکسری کالا یکی از خواسته‌های تجار ایرانی بود که با وجود مقاومت‌های زیاد در این قضیه موافقت لازم را برای تخلیه و بارگیری در خاک عراق فراهم کرده‌ایم و در 10 روز آینده امیدواریم موافقت نهایی را برای حمل یکسری کالا انجام دهیم.

ازهاری همچنین از پیگیری مجوز انجام صادرات از طریق فرودگاه سنندج خبر داد و گفت: در حال حاضر مسیر پرواز سنندج سلیمانیه 60 دقیقه‌ای است که از 8 تیرماه با ارتقا کیفیت این پرواز به 38 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول