اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه هشدار داد

شن‌های روان کشاورزی بشرویه را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه گفت: با توجه به مجاورت شهرستان بشرویه با کویر، جابجایی و حرکت شن‌های روان، زمین‌های کشاورزی بشرویه را تهدید می‌کند.

شن‌های روان کشاورزی بشرویه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان برتر شهرستان بشرویه اظهار داشت: جایگاه کشاورزی در اسلام مقدس است و اغلب پیامبران و اولیای الهی به کشاورزی و دامداری اشتغال داشته‌اند.

وی ادامه داد: از آن جایی که رشد و گسترش اقتصاد و سرمایه هر کشور بسته به کشاورزی است می‌طلبد تا با حمایت از بخش کشاورزی و دامداری و ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان و دامداران در تحقق منویات مقام معظم رهبری و تولید ملی گام برداریم.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اشتغال بیشتر مردم شهرستان بشرویه به کشاورزی و دامداری افزود: در شهرستان بشرویه با وجود خشکسالی‌ها و کمبود بارندگی، کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفته که باید در این راستا با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و مدیریت استفاده از منابع انرژی آب و برق، تولید محصولات کشاورزی و دامی را افزایش دهیم.

شمس‌الدین با بیان اینکه لازمه تداوم کشاورزی و توسعه آن در گروی همکاری مجموعه کشاورزان و مسئولان است، تصریح کرد: توسعه کشاورزی سبب ایجاد اشتغال در منطقه شده و تعامل ادارات با کشاورزان، سبب رونق کشاورزی و رفع بیکاری می‌شود.

وی از حرکت شن‌های روان کویر بر ریگ بشرویه به عنوان تهدیدی برای کشاورزی منطقه یاد کرد و افزود: با توجه به وجود کانون‌های فرسایش بادی و حرکت شن‌ها و ماسه‌های روان بر زمین‌های کشاورزی ریگ بشرویه می‌توان با مالچ‌پاشی و تثبیت شن‌های روان از فرسایش دیگر زمین‌های کشاورزی جلوگیری کرد.

امام جمعه بشرویه خاطر‌نشان کرد: جلوگیری از فرسایش زمین‌ها سبب تثبیت جمعیت و مهاجرت بی‌رویه به دیگر مناطق کشور شده و افزایش جمعیت را به دنبال دارد.

شمس‌الدین بر ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی در شهرستان بشرویه تاکید کرد و گفت: با توجه به تولید بیش از 35 تن شیر از دام‌ها در شهرستان و نیاز مردم به فرآورده‌های لبنی، باید سرمایه‌گذاران بومی بشرویه را برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و ایجاد شرکت فرآورده‌های لبنی جذب کنیم.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول