اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهاد کشاورزی

5 پروژه کشاورزی در صومعه‌سرا افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته جهاد کشاورزی بالغ بر 5 پروژه عمرانی و تولیدی اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا افتتاح شد.

5 پروژه کشاورزی در صومعه‌سرا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مدیر اداره جهاد کشاورزی این شهرستان بعد از ظهر امروز در جریان بهره‌برداری از پنج پروژه مذکور، اظهار کرد: تمام این پروژه‌های تولیدی و عمرانی در راستای تولیدات و خدمات بیشتر و ایجاد اشتغال در بین افراد بومی صومعه‌سرا است.

نعمت قاسمی با اشاره به عزم ملی تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای جهاد در راه افزایش تولیدات داخلی، تصریح کرد: باید تلاش‌ و پشتکار در زمینه تولید و پرورش محصولات داخلی و رسیدن به اوج خودکفایی روزافزون باشد.

وی به پروژه‌های مورد افتتاح در مناطق شهری و روستایی صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی به طول 16.3 کیلومتر کانال بتنی با اعتبار 21 هزار میلیون ریال یکی از این پروژه‌ها در راستای آبیاری مزارع کشاورزی این شهرستان است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، احداث پروژه مذکور را در روستاهای سنگ‌جوب، خشک‌رودبار، نو خاله اکبری، پشتیر، پیر سرا، گوراب زرمیخ، فتمه‌سر، اسپند و سیاه‌تن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای رتبه برتر تولید گوشت سفید در گیلان است، متذکر شد: با وجود واحدهای مرغداری در مناطق مختلف صومعه‌سرا، میزان تولیدات سالانه قابل اثبات است.

قاسمی، احداث مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید بالغ بر 25 هزار قطعه در روستای «راسته کنار» صومعه‌سرا را از دیگر پروژه‌های تولیدی بهره‌برداری شده در هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه با اعتبار 3 هزار و 250 میلیون ریال برای پنج نفر شغل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه تولیدی پرورش دو منظوره ماهی در آب‌بندان در روستاهای «جیرسرنوده و «سه سار» با میزان تولید سالانه 33 تن، احداث و حفر چاه کشاورزی و ایستگاه پمپاژ از دیگر این پروژه‌ها بوده است.

به گفته این مسئول، در راستای اجرای پروژه تولیدی پرورش دو منظوره ماهی در آب‌بندان برای شش نفر در صومعه‌سرا شغل ایجاد شده است.

وی، از آغاز طرح بهسازی باغ‌های میوه با سیستم آبیاری نوین در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح بهسازی باغ‌های میوه با سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای از طریق صندوق توسعه کشاورزی طراحی و نصب می‌شود.

قاسمی اظهار کرد: برای هر هکتار از اجرای این طرح بالغ بر 35 میلیون ریال هزینه می‌شود که 85 درصد آن را جهاد کشاورزی و 15 درصد نیز کشاورزان پرداخت می‌کنند.

وی، اجرای این طرح را موجب افزایش تولید و درآمد کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: طرح بهسازی باغ‌های میوه در 28 هکتار از باغ‌های گوجه سبز و کیوی این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش فارس، امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از شش کشاورز نمونه و برتر صومعه‌سرا طی مراسمی در سالن فارابی این شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول