اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی

44 پروژه کشاورزی در نهبندان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی با حضور تنی چند از مسئولان نهبندان 44 پروژه کشاورزی در این شهرستان افتتاح شد.

44 پروژه کشاورزی در نهبندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مدیر جهاد کشاورزی نهبندان در مراسم افتتاح پروژه مرمت و بهسازی قنات روستای کلاته‌میر این شهرستان اظهار کرد: مرمت و بهسازی قنوات نهبندان از چند سال گذشته به طور جدی در دستور قرار گرفته است و با احیای قنوات روستاها در حقیقت امیدهای زندگی مردم را با رونق بخش کشاورزی و دامداری در روستاییان افزایش می‌دهیم.

محمد خیرخواه با بیان اینکه در راستای بهسازی و مرمت قنوات بسیج سازندگی با این نهاد همکاری بسیار سازنده و خوبی دارد، تصریح کرد: برای مرمت قنات روستای کلاته‌میر اعتباری بالغ بر 260 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اعتبارات هزینه شده برای این طرح را از محل اعتبارات استانی عنوان کرد و افزود: در یک‌ کیلومتر از این قنات عملیات بهسازی و مرمت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اضافه کرد: طرح مرمت قنات روستای کلاته‌میر به صورتی طراحی شده که می‌توان در آینده نزدیک آبیاری تحت فشار برای مزارع پایین دست این قنات را تعریف و اجرایی کرد.

خیرخواه با اشاره به اینکه در پنجمین روز از هفته جهاد کشاورزی علاوه بر افتتاح این طرح، 43 پروژه کشاورزی و دامداری دیگر در نهبندان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: برای این طرح‌ها اعتباری معادل 19 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان اعتبار 14 میلیارد و 700 میلیون ریال از اعتبارات استانی و 4 میلیارد و 300 میلیون ریال از منابع تسهیلات بانکی تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با بیان اینکه این تعداد پروژه کشاورزی و دامداری برای 24 نفر اشتغال مستقیم و غیر‌مستقیم ایجاد می‌کند، اظهار کرد: 2 هزار و 517 نفر بهره‌بردار از محل اجرا و افتتاح این طرح‌ها برخوردار می‌شوند.

خیرخواه تصریح کرد: این 43 پروژه در زمینه‌های مرمت قنوات، استخرهای دو منظوره، آبیاری تحت فشار، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و اجرای خط انتقال آب اجرایی شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول