اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان خبر داد

تولید سالانه 1680 تن گوشت سفید در نهبندان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به وجود 23 واحد مرغداری گوشتی فعال از تولید سالانه یک‌هزار و 680 تن گوشت سفید در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 1680 تن گوشت سفید در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه تولید بخش کشاورزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: در نهبندان 12 هزار هکتار زمین زیر کشت محصولات زراعی و باغی رفته و 8 هزار و 500 بهره‌بردار در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

وی جایگاه نهبندان در بخش تولیدات زراعی و باغی از قبیل زیتون، خرما و انواع علوفه را در خراسان ‌جنوبی برتر دانست و تصریح کرد: این شهرستان با توجه به 450 هزار رأس دام سبک، 3 هزار و 500 رأس دام سنگین و تولید سالانه 47 هزار تن انواع علوفه می‌تواند به قطب تولیدات دامی و مواد پروتئینی در استان تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان به جمعیت 13 هزار نفری شتر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بخش اعظمی از گوشت مورد نیاز استان از این شهرستان تأمین می‌شود.

خیرخواه با بیان اینکه در سال مالی جاری 6 میلیارد و 999 میلیون تومان اعتبار به این نهاد اختصاص یافته است، گفت: تاکنون 54 پروژه زیربنایی و 320 ریز پروژه در بخش کشاورزی و دامپروری نهبندان اجرایی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود 23 واحد مرغداری گوشتی فعال در نهبندان تولید سالانه یک‌هزار و 680 تن گوشت سفید در این شهرستان محقق می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان از افزایش 50 درصدی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح این نهاد در طول هفته جهاد کشاورزی نسبت به هفته جهاد کشاورزی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری 66 پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش‌های مختلف و با بهره‌مندی 5 هزار و 554 خانوار و اشتغال‌زایی 59 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرخواه با اشاره به هم‌مرزی شهرستان نهبندان با کشور افغانستان تصریح کرد: بخش اعظمی از منابع زیرزمینی، روان‌آب‌ها و سیلاب‌های سالانه این شهرستان از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود که صدور مجوز برای ایجاد حفر چاه در دشت‌های ثمن‌آباد، بندان و علی‌آ‌باد می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از خروج آب‌های زیرزمینی و روان‌آب‌ها به کشور همسایه باشد.

در ادامه این مراسم از 47 نفر از فعالان عرصه تولید بخش کشاورزی و دامداری، عشایر نمونه و باغداران نمونه بر اساس شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فنی، ترویجی، آموزشی و زیست‌ محیطی تقدیر شد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول