اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار اردبیل:

معرفت حجاب در قدر دانستن بنیان مستحکم خانواده است

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: معرفت حجاب تحکیم روز افزون خانواده و ارتقای منزلت این نهاد ارزشی است.

معرفت حجاب در قدر دانستن بنیان مستحکم خانواده است

خدیجه جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از چادر به عنوان لباس ملی که به عنوان حجاب برتر اقوام ایرانی به ثبت رسیده است یاد کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به دیدگاه عقلی و نقلی مباحث مختلف به ویژه حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: بر اساس این دو دیدگاه حجاب هم بر مرد و هم زن در حیاط طیبه نیاز است و از ضروریات حفظ و ممارست ارزش در جامعه الهی به شمار می‌رود که اگر مبانی اعتقادی و دینی آن را نیز در نظر بگیریم این اهمیت دو چندان می‌شود.

جعفری با بیان اینکه حیا ریشه در حیات طیبه نفس، قناعت و حتی کسب روزی حلال دارد، افزود: در شریعت اسلام پیوستگی احکام عبادی را به همدیگر شاهد هستیم به طوری که اگر به شاخه‌های اصلی حیا و حجاب دقت کنیم پایه آن کسب روزی حلال و پاک در جامعه توسط خانواده‌هاست.

مشاور استاندار اردبیل در ادامه از حجاب به عنوان سلاح دفع سلطه نظام غرب یاد کرد و افزود: نظام شیطانی غرب امروز به دلیل بی‌هویت کردن زنان و از بین بردن حریم‌ها و حجاب و عفت سلطه بر آنها یافته که نشانه‌ها و نمونه‌هایی از آن را امروز در جوامع بشری به خوبی مشاهده می‌کنیم.

این مسئول از حجاب با عناوین تکلیف‌مداری، شرافت یافتن و احساس مسئولیت در برابر ناموس الهی یاد کرد و ابراز داشت: حقی که خداوند متعال بر گردن همه ما گذاشته است حق حیات پاک با بهره‌‌مندی از رحمت الهی و حرکت به سمت سعادت است که با حفظ حدود و ارزش‌های الهی به یقین بشریت منزلت و معرف یافته و تحکیم بنیان خانواده نیز انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اصلی‌ترین وظیفه تربیتی را متوجه پدران و مادران عنوان کرد و افزود: اگر امروز شاهد آن هستیم که در کنار یک مادر با حجاب دختر کم اهمیت به این موضوع راه می‌رود نشان از تکمیل نشدن عهده‌داری وظیفه سنگین تربیتی است که برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها زمینه چنین مظهر نامیمونی را به وجود آورده است.

جعفری در ادامه ابراز داشت: برخی قصور و کوتاهی خانواده‌ها در مقوله تربیتی امروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را تشدید کرده که در کنار نهاد تاثیرگذار آموزش و پرورش نباید پدر و مادر از وظیفه تربیت شایسته فرزندان شانه خالی کنند.

مشاور استاندار اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بایستی به صورت کارشناسی و کارگاهی آسیب‌ها را شناسایی کرده و خانواده‌ها را متوجه موارد اساسی کند تا مبادا جهت‌گیری دشمن در ایجاد التهاب و ناهنجاری‌های اجتماعی به سمت و سوی واقعی حرکت کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول