اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم حضور یک نماینده گیلان در کمیسیون کشاورزی

انجمن نشریات هفتگی گیلان از مجمع نمایندگان استان انتقاد کردند

خبرگزاری فارس: انجمن مدیران هفته‌نامه‌های گیلان از عدم حضور یک نماینده در کمیسیون کشاورزی مجلس به شدت انتقاد کردند.

انجمن نشریات هفتگی گیلان از مجمع نمایندگان استان انتقاد کردند

نایب رئیس انجمن مدیران نشریات هفتگی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: انتخابات مجلس نهم با تمام فراز و فرودهای خود به پایان رسید و نامزدهای انتخاباتی مجلس نهم در یک سال گذشته در حوزه‌های انتخاباتی خود و محافل عمومی و خصوصی به ویژه در روستاها و نشست با روستائیان پرتلاش که برای کسب رای حضور یافته بودند به آنها قول دادند که پس از ورود به مجلس به دفاع از حق آنها بپردازند.

عباس حق‌پرست افزود: همچنین این آقایان در سخنرانی‌های خود بسیار قاطع و محکم به موضوع کشاورزی پرداخته و به کشاورزان اظهار داشتند که اگر ما به مجلس راه یابیم تمام وقت خود را به بخش کشاورزی معطوف می‌کنیم و برای گرفتن حق و حقوق مردم استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی، با بیان اینکه نمایندگان در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود چنان سخن گفتند که گویا در سال‌های گذشته هیچ کاری در بخش کشاورزی انجام نشده است، ابراز کرد: این آقایانی که خود را روستازاده و فرزند روستا و کشاورز می‌دانند چگونه پس از گرفتن رای اعتماد از مردم و حضور در صندلی سبز بهارستان با گذشت حدود دو هفته تمام گفته‌های خود را فراموش کرده‌اند و هیچ تعهدی را برای استان خود که قطب کشاورزی است، قایل نشده‌اند.

نایب رئیس انجمن مدیران نشریات هفتگی گیلان، اضافه کرد: مگر این آقایان نبودند که در روزهای پایانی انتخابات با انتقاد از دیگر نمایندگان ادوار گذشته بیان کردند که آنها هیچ کاری برای کشاورزان نکرده‌اند و با ذکر نام انواع محصولات کشاورزی و به ویژه برنج و چای، گرانی نهاده‌های کشاورزی، پررنج بودن بخش کشاورزی، مهاجرت روستائیان و جوانان از روستاها، نابود شدن برنج، چای، کرم ابریشم و دیگر محصولات کشاورزی سخن به زبان آوردند، حال چگونه تمام گفته‌های خود را از یاد برده‌اند یعنی تمام آن حرف‌ها برای گرفتن رای اعتماد از مردم بود.

وی با اشاره به اینکه گیلان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است، اذعان کرد: چرا هیچ نماینده‌ای در کمیسیون کشاورزی عضو نشده است در حالی که نمایندگان استان‌های مجاور گیلان در این کمیسیون حضور دارند ولی نمایندگان گیلان جایگاهی در کمیسیون کشاورزی ندارند.

حق‌پرست، گفت: گیلان با 230 هزار هکتار مزارع برنج وبیش از 37 هزار هکتار باغ‌های چای، پرورش کرم ابریشم، زیتون، باغ‌های مرکبات، صید و صیادی و بالغ بر 2 میلیون و 448 هزار نفر جمعیت است که بیش از نیمی از آنها در بخش کشاورزی مشغول هستند.

وی، افزود: حق مردم گیلان نیست که از 13 نماینده گیلان، پنج نماینده عضو کمیسیون اقتصاد، یک نماینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دو نماینده در کمیسیون بهداشت و درمان، یک نماینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات، دو نماینده در کمیسیون عمران و دو نماینده نیز در کمیسیون برنامه و بودجه حضور یابند اما هیچ کدام در کمیسیون کشاورزی عضو نشوند.

نایب رئیس انجمن مدیران نشریات هفتگی گیلان با بیان اینکه جمعیت بیش از دو میلیون نفری استان گیلان منتظر پاسخ نمایندگان خود در مجلس هستند، یادآور شد: به خاطر داشته باشیم عدم مسئولیت‌پذیری و عدم پاسخگویی وکلای مردم در مجلس سبب عدم اطمینان مردم شریف استان به نمایندگان و در نهایت به ضرر خود نمایندگان تمام می‌شود.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول