اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌خرسند‌ در گفت‌وگو با ‌فارس:

1+5 ‌خود را از فشارهای آمریکا و اسرائیل برهاند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مذاکرات 1+5 نباید تحت فشار آمریکا و اسرائیل باشد و این گروه باید خود را از این فشارها رها کند.

1+5 ‌خود را از فشارهای آمریکا و اسرائیل برهاند

حجت‌الاسلام محمد خرسند‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در مذاکرات استانبول و مقداد به‌طور شفاف بیان کرده و حتی خواستار پخش زنده مذاکرات توسط شبکه‌های خبری نیز شده است تا ثابت شود کدامیک از دو طرف مذاکره‌ کننده منطقی و اهل تعامل است.

وی افزود: آمریکا و اروپا باید دست از فشارهای خود بردارند و اگر بخواهند همچنان به فشارها و زورگویی‌های خود ادامه دهند مطمئن باشید در مذاکرات روسیه نیز موفقیتی حاصل نمی‌شود.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: انتظار می‌رود آمریکا و اروپا دست از اقدامات گذشته خود بردارند و گروه 1+5 نیز تحت فشار آمریکا و اسرائیل قرار نگرفته تا مذاکرات نتیجه لازم را برای هر دو گروه مذاکره کننده داشته باشد.

خرسند یادآور شد: گروه 1+5 در مذاکرات استانبول با نگرش مثبت آمدند اما فشارهای آمریکا و اسرائیل باعث شد تا آنها نگرش خود را در مذاکرات بغداد تغییر دهند.

به گفته وی اگر آنها بخواهند در مذاکرات روسیه نیز همان روش سابق را ادامه دهند مذاکرات به نتیجه نرسیده و آنها بیشتر ضرر می‌کنند.

مجلس مخالف اجرای مرحله دوم یارانه‌ها نیست

امام جمعه کاشان در ادامه با رد این تفکر که مجلس مخالف اجرای مرحله دوم یارانه است تصریح کرد: مجلس مخالف با اجرای مرحله دوم یارانه نیست اما روی مبلغ و زمان آن صحبت دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: این‌ها نمایندگان مردم هستند و معتقدند جو گرانی و التهاب موجود در بازار با اجرای مرحله دوم یارانه فشار مضاعفی را بر مردم تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مخالفت نمایندگان با اجرای مرحله دوم یارانه‌ها به معنای مخالفت با دولت نیست عنوان کرد: انتظار می‌رود مجلس نهم در تعامل سازنده با دولت برای تأمین حق و حقوق مردم بیشتر تلاش کند.

امام جمعه کازرون اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور به‌عنوان یک اصل لازم‌الاجرا است اما روش‌ها و چگونگی اجرای آن باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که به مردم فشار وارد نشود.

حضور مؤتلفه اسلامی در مجلس ادای وظیفه است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه تأکید کرد: مؤتلفه اسلامی به‌عنوان یکی از احزاب درون جبهه متحد اصولگرایی حضور خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامیی وظیفه خود می‌دانست و با تمام امکانات و نیروهایی که در اختیار داشت وارد صحنه شد و از لیست مورد تأیید جامعتین نیز حمایت کرد.

خرسند ادامه داد: حضور اعضای مؤتلفه در لیست جامعتین برای حزب مؤتلفه اسلامی مهم نبود چون اولویت اول مؤتلفه پیروزی لیست جامعه مدرسین و جامعه روحانیت بود.

به گفته وی در حال حاضر نیز فراکسیون مؤتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و برنامه‌های خود را در آینده‌ای نزدیک اعلام کند.

رقابت در مجلس امری طبیعی است

امام جمعه کازرون در ادامه با اشاره به انتخاب علی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس نهم، رقابت در مجلس شورای اسلامی را امری طبیعی خواند و گفت: نکته مهم این است که رسیدن به پست ریاست مجلس نباید موجب ایجاد اختلاف بین اصولگرایان باشد چون آقایان حداد عادل و لاریجانی هر دو از چهره‌های شاخص کشور و افرادی زحمت‌کشیده، ولایت‌مدار، متدین و با سوابق درخشان در نظام هستند.

به گفته وی، برخی‌ها تلاش کردند تا بحث انتخاب رئیس مجلس را به‌عنوان حربه‌ای برای ضربه زدن به جریان اصولگرایی استفاده کنند اما مجلس از این مقطع نیز به سلامت گذشته و در فضای دموکراتیک آقای لاریجانی با توجه به شرایط بوجود آمده رأی بیشتری را کسب کرد و آقای حداد عادل نیز همچنان در مسئولیت‌های دیگر مجلس حضور پررنگ دارد.

خرسند اصولگرا بودن اکثریت مجلس نهم را به فال نیک گرفت و نسبت به کارآمدتر بودن این مجلس نسبت به مجالس گذشته اظهار امیدواری کرد.

وی قضاوت در مورد مجلس نهم را زود دانست و متذکر شد: انتظار داریم رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، سرلوحه کار مجلس نهم باشد و به‌عنوان منشور کاری از آن استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: اگر نمایندگان به این توصیه‌ها عمل کنند مجلس نهم بهترین مجلس در ادوار مختلف لقب می‌گیرد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول