اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم:

5+1 از فرصت تاریخی بغداد استفاده کند

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم گفت: 1+5 باید از فرصت تاریخی و طلایی مذاکرات بغداد استفاده و در دایره اعتماد ایرانیان قرار بگیرد.

5+1 از فرصت تاریخی بغداد استفاده کند

سیدهاشم بنی‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: قطعاً مذاکرات بغداد براساس سوابق و مدارکی که در گذشته درباره پرونده هسته‌ای ایران فراهم شده، پیش خواهد رفت.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم ادامه داد: آنچه که در پرونده هسته‌ای ایران همواره نمایان بوده، موضع شفاف، اصولی و صریح جمهوری اسلامی ایران است و در مقابل مواضع غربی‌ها همواره تغییر کرده است.

بنی‌هاشمی گفت: آنچه که برای مذاکره ‌کنندگان غربی همواره مطرح است این بوده که روند مذاکرات را از مدار اصلی خود خارج کنند و به پرونده هسته‌ای ایران، جنبه سیاسی و حاشیه‌ای بدهند.

وی تاکید کرد: مذاکرات باید بر محور مسائل هسته‌ای باشد، در غیر این‌ صورت نتیجه‌ای برای کشورهای غربی دربر نخواهد داشت.

بنی‌هاشمی یادآور شد: طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران، باید به این مسئله تن بدهد که مذاکرات باید براساس قواعد و عرف بین‌المللی مسائل هسته‌ای باشد و این امر را نیز مدنظر قرار دهد که همیشه فرصت مذاکره با ایران را نخواهند داشت.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات افزود: مذاکرات بغداد برای 1+5 یک فرصت تاریخی و طلایی بسیار مغتنم است و مذاکره ‌کنندگان غرب، نباید فرصت ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی ایران را بسوزانند.

وی با اشاره به منطق زورگویانه کشورهای استکباری در مذاکرات هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: باید همواره منافع دیگر ملت‌ها را نیز مدنظر قرار داد و رفتارها را براساس قانون تنظیم کرد، زیرا منطق زور در حال حاضر جواب نمی‌دهد و باعث دور شدن ملت‌ها از یکدیگر می‌شود.

بنی‌هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط موجود، مذاکرات بغداد بتواند گام بسیار بلندی در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول