اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:

گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها برچسب‌گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی خوزستان از اجرای طرح برچسب‌گذاری لاشه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان خبر داد.

گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها برچسب‌گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان، مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: عملیات لیبل‌گذاری لاشه و گوشت قرمز استحصالی در بیشتر کشتارگاه‌های استان با پیگیری این اداره کل به مرحله اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: برچسب درج شده بر روی لاشه‌ها به عنوان شناسنامه لاشه تلقی می‌شود و نام کشتارگاه،‌ تاریخ تولید و انقضای نوع دام کشتار شده و شرایط نگهداری بر روی آن درج شده است.

کنارکوهی با بیان اینکه این طرح که هم اکنون در کشتارگاه‌های آبادان و اهواز اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح با توجه به نقش کشتارگاه‌ها در تولید گوشت بهداشتی و سالم و اهمیت نظارت دقیق بر کنترل لاشه‌های تولیدی همچنین امکان ردیابی و برخورد با موارد تخلف احتمالی در واحدهای عرضه کننده انجام گرفته است.

دبیر کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان افزود: مزایای دیگر این طرح جلوگیری از ورود لاشه‌های غیر بهداشتی در چرخه مصرف، تسهیل در تشخیص لاشه‌های سالم و معتبر توسط عموم مردم و تقویت فرهنگ نظارت عمومی بر فرآورده‌های خام دامی است.

به گفته وی، این برچسب‌ها ضد آب و غیرقابل کپی‌برداری است.

بر اساس این گزارش، همچنین معاون دامپزشکی خوزستان نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد و بر اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این بیماری تأکید کرد.

نوری نژاد این بیماری را تهدید جدی برای بهداشت عمومی عنوان و تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در این زمینه امری الزامی و برای ما حائز اهمیت فراوان است.

وی گفت: این اداره کل بر آن است تا با همکاری و تعامل بین بخشی نهایت تلاش خود را برای کنترل و پیشگیری از این بیماری ویروسی خطرناک داشته باشد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول