اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان:

تب کریمه‌کنگو از طریق گوشت منتقل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق گوشت و فرآورده‌های دامی منتقل نمی‌شود.

تب کریمه‌کنگو از طریق گوشت منتقل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمود زین‌الدینی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی بیماری تب کریمه‌کنگو با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری اظهار داشت: بیماری از دو طریق نیش کنه آلوده و تماس با ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سمپاشی برای از بین بردن کنه و مراقبت در برابر نیش کنه و پرهیز از تماس با ترشحات دام حین ذبح با پوشیدن لباس کار مناسب، چکمه، دستکش، ماسک و عینک را از راه‌های جلوگیری از ابتلا به تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو است.

زین‌الدینی با بیان اینکه بیماری کریمه‌کنگو در دام علائمی ندارد و تشخیص بیماری در دام مشکل است، افزود: دام فقط به مدت یک هفته دارای تب خفیفی است و در این مدت یک هفته کنه‌های روی بدن دام به ویروس بیماری آلوده می‌شوند و این کنه‌های آلوده بعد از جدا شدن از بدن دام می‌توانند برای انسان‌ها و سایر دام‌ها بیماری‌زا باشند.

وی بیان داشت: هر ساله با افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل بهار و تابستان موارد رخداد بیماری افزایش می‌یابد و بیماری را با نقل و انتقال و قاچاق دام هم در ارتباط دانست و گفت بیماری در ایران و تمام کشورهای همسایه ایران وجود دارد.

زین‌الدینی خاطرنشان کرد: بیماری از طریق گوشت و فرآورده‌های دامی منتقل نمی‌شود و جای نگرانی از این لحاظ وجود ندارد.

وی به شهروندان توصیه کرد گوشت را صرفاً از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و برای افزایش کیفیت بهداشتی و غذایی گوشت باید به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول