اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

تأکیدات مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس نهم است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری به منزله نقشه راه مجلس نهم است.

تأکیدات مقام معظم رهبری نقشه راه مجلس نهم است

هادی شوشتری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با بیانات اخیر رهبری در آغاز به کار مجلس نهم اظهار داشت: براساس یک رویه متعارف، رهبری در ابتدای هر دوره از مجلس شورای اسلامی بیاناتی را در رهنمون کردن نمایندگان به سمت داشتن یک مجلس قانونمند و سالم اظهار می‌دارد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود: محورهای تأکیدات رهبری به عنوان منشور مجلس و نقشه راه مجلسیان در طی چهار سال دوران نمایندگی مجلس محسوب می‌شود و باید از طرف نمایندگان مجلس مورد توجه و اجرای کامل قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت اصل گفت‌وگوی حکیمانه در مجلس شورای اسلامی افزود: آداب گفت‌و‌گوی حکیمانه و خردمندانه از ضروریات مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود و بر همین اساس هر نماینده باید در نهایت ادب و احترام به استدلالات سایر نمایندگان گوش دهد و در صورت موافق نبودن با ناطق، در زمان مخصوص به خود، به آن پاسخ مناسب بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سایر مباحث پر اهمیت ذکر شده از جانب رهبری در جمع منتخبان مردم در مجلس، اظهار داشت: حضور مفید در جلسات صحن مجلس و هم‌چنین کمیسیون‌های مربوطه، تلاش در حفظ استقلال مجلس، حضور به هنگام مجلس در مسائل سیاسی منطقه و جهان از جمله محور تأکیدات رهبری به مجلسیان بود.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی نمایندگان در صرف هزینه‌ها، حفظ سلامت اخلاقی، سیاسی و مالی نمایندگان و معتمدان مردم در مجلس شورای اسلامی از دیگر محورهای مورد تأکید رهبری است که خطوط راهنمای نمایندگان در طول دوران نمایندگی و قانون‌گذاری محسوب می‌شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اولویت‌های مجلس نهم، اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان سال حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی که نشان از اهمیت این مباحث در کشور دارد، یکی از مسائل عمده و پراهمیت در کشور مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است که باید به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی مجلس نهم مورد توجه و پی‌گیری قرار بگیرد.

شوشتری با بیان این مطلب که نمایندگان با سرکشی به حوزه انتخابیه خود در جریان مشکلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری حوزه انتخابیه خود می‌شوند، افزود: بازدید نمایندگان مردم از حوزه‌های انتخابیه خود آنان را در متن و بطن مشکلات جامعه قرار می‌دهد و مشکلات اقتصادی، اشتغال و معضل بیکاری موجود در جامعه و لزوم پرداختن به آن را به عنوان اولویت مجلس نهم نمایان‌تر می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با توجه به بیانات و رهنمودهای رهبری در آستانه آغاز به کار نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه و قوه مجریه در کنار هم برای عملیاتی کردن تأکیدات رهبر انقلاب تلاش کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول