اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

امسال 15 هزار مدرسه در کشور مرمت و بهسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: امسال افتتاحیه طرح هجرت سه در حوزه دانش‌آموزی، 31 خردادماه برگزار می‌شود و طی آن 15 هزار مدرسه در کشور بهسازی، مرمت می‌شود.

امسال 15 هزار مدرسه در کشور مرمت و بهسازی می‌شوند

مجید خراسانی امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در زاهدان به مناسبت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در آستانه آغاز اردوهای تابستانی طرح‌های هجرت سه و اردوهای جهادی، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و اظهار تاسف از انحلال آن در دولت اصلاحات، تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را جایگزین جهاد سازندگی دانست.

وی به یک دهه تلاش شبانه‌روزی جوانان در مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: اعلام رضایت مقام معظم رهبری در سال 89 از عملکرد 10 ساله جهادگران بسیج سازندگی، کارنامه موفق جوانان در احیای این نهاد به عنوان جایگزین جهاد سازندگی را نشان داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در شهریور 89 در دیدار با جهادگران، یک دهه پس از تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب در آن دیدار فرمودند " این حرکت عظیم بسیج سازندگی و اردوهای جهادی که به طور رسمی 10 سال است آغاز شده است، البته این را من باید اقرار کنم که این کار اول از خود جوان‌ها آغاز شد، خود جوان‌های دانشجو و دانش‌آموز در بخش‌های مختلف این حرکت را آغاز کردند، در سال 79 گزارش این حرکت زیبا و پرشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگی به قاطبه جوانان کشور داده شود، یعنی این یک حرکت خودجوش مردمی است درست مثل جهاد سازندگی در آغاز انقلاب، جهاد سازندگی هم همینطور بود."

خراسانی آمادگی 3هزار گروه جهادی در دانشگاه‌ها، مساجد و محلات برای حضور در مناطق محروم را از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: حدود 2میلیون نفر از جهادگران در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مساجد و محلات برای طرح‌های هجرت سه و حرکت‌های جهادی در سال 91 اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر کارهای متنوع عمرانی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ساخت مساجد و مدارس در طول سال و کمک به آبادانی کشور در مناطق محروم از ابتدای تیرماه، 2 میلیون نفر از جهادگران آماده خدمت‌رسانی در 20 هزار نقطه کشور بوده و سال جدید شاهد ابتکارات و تحول اساسی در این عرصه‌ها خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: علاوه بر اردوهای جهادی 15 روزه در مناطق محروم، یک میلیون نفر از مساجد و محلات سراسر کشور در قالب اردوهای سازندگی و خدمت‌رسانی یک روزه تمرین کار و تلاش و خدمت‌رسانی می‌کنند.

خراسانی با اشاره به تخصصی‌شدن و قشر محورشدن حرکت‌های جهادی و هجرت، گفت: امسال افتتاحیه طرح هجرت سه در حوزه دانش‌آموزی، 31 خردادماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی برگزار می‌شود و طی آن 15 هزار مدرسه در سراسر کشور بهسازی، مرمت و زیباسازی می‌شود.

وی از آغاز اردوهای جهادی طلاب با همکاری بسیج طلاب و مرکز حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی در سراسر کشور از چهارم تیرماه در خراسان‌رضوی خبر داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی زمان آغاز اردوهای جهادی مساجد، محلات و اردوهای یک روزه سازندگی و خدمت‌رسانی را دهم تیرماه در مراسمی ملی در استان قزوین همزمان با سراسر کشور اعلام کرد.

خراسانی همچنین به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی با محوریت بسیج دانشجویی به شکل سراسری در اواسط تیرماه امسال اشاره کرد و افزود: در مجموع امسال، 4 میلیون نفر در طرح‌های هجرت سه و اردوهای جهادی در 20 هزار نقطه کشور حضور می‌یابند که 2 میلیون نفر از این تعداد جهادگرانی هستند که خدمات ارائه می کنند و 2 میلیون نفر دیگر نیز جوانانی هستند که در روستاها به شکل هدفمند اوقات فراغت آنها غنی‌سازی شده و در طرح‌های متنوع هجرت سه و جهادی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول