اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور:

اختصاص پول به تولید تورم‌زا نیست

خبرگزاری فارس: نائب رئیس خانه صنعت و معدن کشور گفت: اگر تزریق پول صرفا برای مصرف باشد، تورم افزایش می‌یابد اما اگر به تولید اختصاص یافته و مدیریت شود، هرگز تورم‌زا نیست.

اختصاص پول به تولید تورم‌زا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، داریوش هندویی صبح امروز در جلسه ستاد توسعه اقتصاد کشاورزی مازندران، اظهار داشت: از ابتدای فروردین امسال، کارگروهی متشکل از گروه‌های اقتصادی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این کارگروه، 22 مورد پیشنهاد در رابطه با چالش‌های پیش رو را مشخص کرد که پنجشنبه گذشته نهایی شد، افزود:‌ وزیر صنعت این 22 پیشنهاد را به بهمنی اعلام کرد که در یک مورد از راهکارهای پیشنهادی به بانک‌ها این بود که به جای گرفتن وثیقه در مقابل تسهیلات، یک شرکت بیمه‌گر این تسهیلات را بیمه کند.

این مسئول با اشاره به اینکه بهمنی با موضع‌گیری در مقابل این پیشنهادها، نسبت به رد آنها اقدام کرده است، متذکر شد: بهمنی اعلام کرده اگر چیزی به تولید تزریق شود، باعث تورم می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع صحت ندارد و تزریق تسهیلات به تولید تورم‌زا نیست، تصریح کرد:‌ افزایش تولید، افزایش تولید ملی را به همراه داشته و موجب بالا رفتن ارزش ریال می‌شود و با افزایش عرضه در مقابل تقاضا، تورم به صورت خود به خود کاهش می‌یابد.

هندویی یادآور شد: اگر تزریق پول صرفا برای مصرف باشد، تورم افزایش می‌یابد اما اگر به تولید اختصاص یافته و مدیریت شود، هرگز تورم‌زا نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه ما همه در یک کشتی قرار داریم، ادامه داد: اگر این کشتی سوراخ شود، همه با هم غرق می‌شویم.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها به اساس نگاه محوری رهبری صرفا شعار نباشد، تصریح کرد: به جراحی اقتصادی نیاز داریم و این جراحی درد دارد و نیازمند شجاعت و گذشت است که این شجاعت و گذشت در بسیاری از مسئولان نیست.

هندویی افزود:‌ در این میان اگر هر کسی به یک طرف بکشد، بازار بزرگ مصرف چین و هند می‌شویم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول