اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان:

اهدای خون توسط 22 هزار زنجانی در سال گذشته

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان گفت: در مجموع در سال گذشته 22 هزار نفر در استان زنجان موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون توسط 22 هزار زنجانی در سال گذشته

محمد نوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه خون و فرآورده‌های خونی نگهداری شده در استان زنجان از کیفیت استاندارد برخوردار است، اظهار داشت: برای اطمینان از سلامت خون اهداء شده، مراجعه‌کنندگان به منظور اهدای خون در چند مرحله مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از اهداء کننده خون نیز از وظایف پایگاه انتقال خون استان زنجان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه پزشک مشاوره پایگاه خدمات خود را به اهداءکنندگان ارائه می‌دهد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هدف جامعه بهداشت جهانی رفتن به سمت اهداءکنندگان مستمر است، اضافه کرد: ایران در زمینه سلامت، کیفیت خون و رعایت استانداردها رتبه نخست را در منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه همه اهداءکنندگان در کشور و استان زنجان 100 درصد داوطلب هستند، ادامه داد: با وجود پیشرفت‌های زیادی که در زمینه علم و فناوری صورت گرفته است همه سازمان‌های بین‌المللی خون اهداءکنندگان داوطلب را سالم‌ترین خون می‌دانند.

نوری با بیان اینکه در سال‌های گذشته اهداءکنندگان پولی و اهداءکنندگان جایگزین خون خود را به بیماران اهداء می‌کردند، تصریح کرد: سالم‌ترین خون، خون اهداءکنندگان مستمر است که در مجموع هر سال دو بار خون اهداء می‌کنند و دلیل سالم‌بودن خون آنها انجام آزمایش‌های دوره‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت خون از اهمیت زیادی برخوردار است و باید خون سالم به افراد نیازمند تزریق شود، یادآور شد: خونی که به بیماران تزریق می‌شود باید از همه بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های ویروسی پاک باشد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان زنجان با اشاره به اینکه مدت نگهداری خون و فرآورده‌های خونی پایین است، ادامه داد: باید ساختارهای لازم برای نگهداری و حفظ خون فراهم شود.

وی اظهار داشت: عمل هموویژیلانس یا مراقبت از خون به صورت کامل در پایگاه انتقال خون استان زنجان اجرا می‌شود.

نوری با بیان اینکه اهدای خون فواید بی‌شماری دارد، خاطرنشان کرد: کنترل غلظت خون اهداءکننده سبب می‌شود که از ایجاد بیماری در وی جلوگیری شود و فرد بعد از اهدای خون احساس سبکی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 25 هزار نفر اهداءکننده برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان زنجان مراجعه کرده بودند، اضافه کرد: از این تعداد فقط 22 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول